خبرگزاری کار ایران

نشست رسانه‌ای نمایشگاه مدو مانتو ویژه آبان‌ماه برگزار شد؛

نشان شیوا شناسه‌ی یكپارچه مد و لباس ایران شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۱۱

كلانتری: وظیفه یكسان‌سازی تولیدات را داشته‌ایم تا به این وسیله منافع طراحان و تولیدكنندگان از یك سو و منافع مصرف كنندگان از سوی دیگر مدنظر قرار گرفته شود. وجود نشان شیوا برای فرهنگ‌سازی استفاده و آشنایی مصرف كنندگان با این محصولات بسیار ضروری بود.

ایلنا: نشست رسانه‌ای نمایشگاه مد مانتو و پوشش سر صبح امروز (8آبان ماه) با حضور مشاور معاون هنری وزارت ارشاد و نمایندگان رسانه‌های جمعی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شریعتی دبیر اجرایی این دوره از نمایشگاه با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست، گفت: امیدوار هستیم چنین رویدادهایی موجب شود تا دختران ما در اقصی‌نقاط كشور بتوانند لباس‌هایی وزین داشته باشند تا شان و كرامت آن‌ها را در فعالیت‌های اجتماعی حقظ كند.

وی با اشاره به اینكه زندگی ارزشمند در گروی پوشش صحیح و مطابق با آموزه‌های اسلامی و عرف جامعه است، بیان كرد: طراحی هنرمندان در این دوره از نمایشگاه بهاری را در عرصه پوشش رقم زده است كه مسیر تكامل و رشد ما در این عرصه بدون كمك خبرنگاران كه مانند آینه منعكس كننده این فعالیت‌ها هستند؛ امكان‌پذیر نخواهد شد.

در ادامه این نشست قبادی مشاور معاون هنری وزارت ارشاد و متولی برگزاری نمایشگاه مد و لباس با ارائه تاریخچه‌ای از روند تصویب قانون مد در مجلس‌ گفت: یكی از مترقی‌ترین قوانینی كه تا به امروز در عرصه هنر و فرهنگ كشور به تصویب رسیده است قانون مد و لباس است كه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه و تصویب شد.

وی با اشاره به ماده‌های گوناگون قانون مد و لباس، اضافه كرد: در ماده2 این قانون پیش‌بینی شده است افرادی كه مكلف هستند ذیل این قانون فعالیت كنند و برای تسری این فرهنگ در جامعه تلاش كنند. در این قانون همچنین به تولید كنندگان و طراحان هم اشاره شده است كه مكلف هستند در این پروسه همكاری داشته باشند.

قبادی در ادامه ضمن اشاره به نمایشگاهی كه درحال برگزاری است، گفت: در این دوره اتفاقات خوبی افتاده و نگاه بسیار علمی بر این مجموعه حاكم بوده كه دعوت از حوزه هنر جهاد دانشگاهی در همین راستا بوده است. مجموعه اتحادیه سراسری پوشاك ایران هم تلاش كرده با ما همكاری داشته باشد و شخصا معتقد هستم اگر می‌خواهیم حركتی جریان‌ساز در كشور انجام دهیم باید ار حمایت نهادها و دستگاه‌های گوناگون بهره‌ بگیریم.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های جنبی كه در خلال برگزاری نمایشگاه صورت خواهد گرفت، افزود: چهار نشست بسیار مهم تا به الان برگزار شده است كه سه نشست با مجموعه طراحان كشور بود و با استقبال خوبی مواجه شد. همچنین یك نشست با طراحان لباس و صحنه در حوزه هنرهای نمایشی برگزار كردیم. نشستی نیز با طراحان و فعالان علمی برگزار شد كه موضوعی با عنوان مشاركت طرح اولی‌ها در نمایشگاه از آن استخراج شده است.

مشاور معاون هنری وزارت ارشاد با اشاره به تعیین شناسه برای حوزه مد و لباس، اظهار داشت: خوشحال هستم این خبر را اعلام كنم كه پس از شابك و شابم به عنوان شناسه‌های حوزه‌ كتاب و موسیقی، شیوا به عنوان شناسه یكپارچه مد و لباس ایران تعیین شده است كه در تمامی لباس‌های عرضه شده به كار خواهد رفت.

كلانتری دبیر اجرایی این دوره از نمایشگاه درباره نشان شیوا، بیان كرد: ما وظیفه یك‌سان‌سازی تولیدات را داشته‌ایم تا به این وسیله منافع طراحان و تولید كنندگان از یك سو و منافع مصرف كنندگان از سوی دیگر مدنظر قرار گرفته شود. از طرفی وجود نشان شیوا برای فرهنگ‌سازی استفاده و آشنایی مصرف كنندگان با این محصولات بسیار ضروری بود.

قبادی در انتها تاكید كرد: نگاه در برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست بیان كننده این نكته است كه اصلا در فكر یكسان‌سازی نوع و شكل پوشاك نیستیم، نشست با طراحان و هنرمندان این حوزه هم به همین دلیل برگزار شد. اما نزدیك‌سازی طراحی‌ها به سلیقه و عرف عمومی مدنظر ما قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز