خبرگزاری کار ایران

خلاء آموزشی در نشریات کودک و نوجوان برطرف شود

کد خبر : ۱۶۷۲۸

مناف یحیی‌پور و حسن احمدی نویسندگان کودک و نوجوان در نشست تخصصی آسیب‌شناسی نشریات نوجوان خواستار برطرف کردن خلاء‌های آموزشی در نشریات کودک و نوجوان شد.

ایلنا: مناف یحیی‌پور در ابتدای این نشست با یادآوری اینکه نشریات فعال در حوزه کودک و نوجوان بیشتر به تولید مطالبی با محتوای جنگ کودک می‌پردازد اظهار کرد: خلا آموزشی در تولید ادبیات کودک و نوجوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های نشریات این حوزه است.
به گزارش روابط عمومی نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها؛ وی تاکید کرد: نبود دانش آموختگان در حوزه ادبیات کودک موجب عدم کیفیت در نشریات کودکان و نوجوانان شده است.
یحیی‌پور افزود: در روزنامه نگاری عمومی هم متاسفانه رشته‌ای مبنی بر آموزش ادبیات کودکان و نوجوانان وجود ندارد و هیچ کدام از متولیان نشریات کودکان و نوجوان تا کنون موفق به نشر مجلاتی متناسب با نیاز مخاطبان این عرصه نشده‌اند.
این نویسنده کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه ادبیات کودکان و نوجوانان د رنشریات نسبت به ۲۰سال گذشته پیشرفت نداشته است تاکید کرد:‌‌ همان چیزی را که در ۲۰سال گذشته با آزمون و خطا در ادبیات کودکان و نوجوانان دنبال می‌شد هم اکنون نیز دنبال می‌شود که این مسئله نیازمند دقت و توجه است.
در ادامه نشست حسن احمدی از دیگر نویسندگان حوزه کودک و نوجوان با نکوداشت یاد قیصر امین‌پور درسالروز درگذشت این نویسنده در هشتم آبان ماه اظهار کرد: قیصر امین‌پور به گونه‌ای با نویسندگان در این حوزه ارتباط برقرار می‌کرد که هم اکنون‌‌ همان افراد یکی از بهترین نویسندگان این عرصه شده‌اند.
وی تاکید کرد: مسوولان باید با دلسوزی عدم رقبت کودکان و نوجوانان به مطالعه، تیراژ و توزیع را برطرف کنند.
احمدی به کمبود کمیت نشریات کودکان و نوجوان اشاره و گفت: درحال حاضر به دلیل نبود نویسنده متخصص در این عرصه و سایر مشکلات تعداد نشریات فعال بسیار اندک است که باید به آن دقت شود.
این نویسنده کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه سواد علمی کودکان و نوجوانان در برخی زمینه‌ها بسیار بیشتر از نویسندگان این عرصه است تاکید کرد: اگر متولیان این عرصه نتوانند خود را به سواد مخاطبان برسانند این مشکل همچنان وجود دارد، یعنی نشریات نیاز مخاطبانشان را برآورده نمی‌کنند.
وی ادامه داد: مخاطب‌شناسی در نشریات باید به صورت پررنگ دیده شود چرا که اگر مخاطب‌شناسی نباشد، نشریات نمی‌توانند برای مخاطبان خود متناسب با زمان مطالب را تولید کنند.

در ادامه نشست یحیی‌پور تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر روزنامه نگارانی که ادبیات کودک و نوجوان را تولید می‌کنند در تاثیر گذاری فرهنگی ناموفق هستند و باید با نگاهی تخصصی به نیازهای مخاطبان مطالب را تولید و منتشر کنند.
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا ۱۳ آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز