خبرگزاری کار ایران

دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) با شیعیان گرجستان

کد خبر : ۲۲۹۳۳

همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع)، آیت الله محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) با حضور در مساجد جمعه شهر تفلیس و مسجد امام علی (ع)، شهادت آن امام همام را به عموم مسلمانان و شیعیان گرجستان تسلیت گفت.

ایلنا: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) طی سخنانی که در روز عاشورا با حضور جمعی از ایرانیان مقیم، صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران، خزاعی رایزن فرهنگی و جمع کثیری از شیعیان و محبین اهل بیت (علیهم السلام) ایراد کرد؛ گفت: واقعه عاشورا درس‌های آموزنده‌ای را از جمله پیروی از ولایت و امامت را برای جامعه بشری به همراه داشت.

به گزارش ایلنا؛ با بیان اینکه مسئولیت بزرگ امامان و بزرگان ما حفاظت و دفاع همه جانبه از دین تحت شرایط خاص‌‌ همان دوره بوده است افزود: در دوره امامت امام حسین (ع) شرایط به گونه‌ای رقم خورد که در نتیجه آن مکتب عاشورا به وجود آمد.
آیه الله اختری با اشاره به این پس از واقعه عاشورا حضرت زینب (س) با سخنرانی خود در کاخ اموی رسالت حضرت حسین (ع) را ادامه داد گفت: امروز وظیفه همه ما آگاهی بخشی صحیح از دین است که باید به دور از مجادله و با منطقی صحیح برای نسل امروزی به ویژه جوانان ارائه گردد. وی حمایت و دفاع از دین اسلام و قرآن کریم را وظیفه هر مسلمان معتقد دانست و بر شناخت صحیح اسلام ناب و ارائه درست آن به همه علاقه مندان تاکید کرد.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) اظهار امیدواری نمود که شیعیان حقیقی و پیروان واقعی آل علی (ع) بتوانند با عبرت قراردادن واقعه عاشورا آن را چراغ راه زندگی خود نمایند.
همه ساله در روز عاشورای حسینی شیعیان گرجستان با تجمع در مساجد و حسینیه‌های شهرهای مختلف از جمله؛ مسجد جمعه تفلیس، مسجد امام علی (ع)، امام حسین (ع) و زیارتگاه سیدلر مارنئولی به عزاداری پرداخته و مراتب ارادت خود را به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) ابراز می‌نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز