خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن جامعه‌شناسان:

نشریات خانواده باید ویترین مباحث آموزشی باشد

مطبوعات خانواده اکنون از کمبودهای بسیاری رنج می‌برد، بنابراین توجه به دیدگاه‌های تربیتی، آموزشی و توجه به اقتصاد خانواده و مسائل مربوط به اخلاق در این عرصه و در جهت جذب مخاطب ضروری است.

 ایلنا: رییس انجمن جامعه‌شناسان گفت: حمایت جدی از رسانه‌ها و نشریات خانواده موجب می‌شود سنت‌ها و فرهنگ ایرانی اسلامی در برابر هجمه فرهنگی دیگر کشور‌ها حفظ شود.
به گزارش  ایلنا، امان اله قرایی مقدم افزود: مطبوعات خانواده اکنون از کمبودهای بسیاری رنج می‌برد، بنابراین توجه به دیدگاه‌های تربیتی، آموزشی و توجه به اقتصاد خانواده و مسائل مربوط به اخلاق در این عرصه و در جهت جذب مخاطب ضروری است.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید متناسب با سنت‌ها و خرده فرهنگ‌ها به فعالیت بپردازند، یادآور شد: «به طور مثال آنچه برای آذربایجانی‌ها مناسب است برای کرد‌ها مناسبتی ندارد و شبکه‌های استانی وظیفه بیشتری در این زمینه دارند. رسانه‌ها باید پیام رسان بوده و اعتماد خانواده‌ها را به خود جلب کنند.»
اینجامعه‌شناس و استاد دانشگاه گفت: «همانطور که مارشال مک لوهان هم مطرح می‌کند رسانه‌ها دنیا را به دهکده جهانی تبدیل کرده است که می‌خواهند تمام خرده فرهنگ‌ها را در هم بریزد و ایده‌ها را یکسان کنند. در هجوم بمباران فکری غرب قرار داریم و باید با رعایت دقت و صحت اخبار، مخاطبان را جذب کنیم.»
قرایی مقدم در زمینه حجم رسانه‌هایی که در عرصه خانواده فعالیت می‌کنند، افزود: «رسانه‌های موجود برای خانواده‌ها نمی‌تواند کافی باشد چون موضوعات متنوع و متفاوتی در این عرصه وجود دارد. اکنون بیشتر رسانه‌ها روی مسائل اعتقادی تاکید می‌کنند و موضوعات سنی، تحصیلی، جنسی، شغلی و... مدنظر قرار نگرفته است.»
وی به اهمیت حمایت از رسانه‌ها و نشریات با مضمون خانواده اشاره کرد و گفت: «جامعه تشنه شنیدن حقایق و وقایع است. پرداخت به مسائل مورد نیاز جامعه و انعکاس درست آن در مطبوعات و رسانه‌ها به افزایش اعتماد مخاطب منجر می‌شود.»
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم به مفید بودن برگزاری نخستین نمایشگاه مطبوعات خانواده اشاره کرد و افزود: «در صورت نگاه حرفه‌ای به این نمایشگاه می‌توان نتایجی خوبی کسب کرد و در راستای ارتقای سطح کیفی نشریات گام برداشت.»
نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی، ۲۳ تا ۳۰ شهریورماه در سالن حجاب تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز