خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

ذائقه سازی از کارکردهای نمایشگاه‌های مطبوعات است

نمایشگاه نشریات خانوادگی رویکردی ابتکاری در جهت ارتباط رسانه‌های مرتبط با خانواده ‌ها است.

 ایلنا عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، برپایی نمایشگاه نشریات خانوادگی را اقدامی ضروری برای معرفی و تبیین این بخش از حوزه مطبوعات عنوان کرد و گفت: نشریات باید با ارایه محتوای پربار موجب بالارفتن ذائقه مخاطب شوند.


به گزارش ایلنا، امیرحسین قاضی‌زاده به شمارگان بالای نشریات خانواده محور اشاره کرد و افزود: نمایشگاه نشریات خانوادگی رویکردی ابتکاری در جهت ارتباط رسانه‌های مرتبط با خانواده ‌ها است.
وی ادامه داد: معمولاً ‌نشریات خانوادگی در منازل زوج‌های جوان دیده می‌شود و این قبیل خانواده‌ها برای پیگیری اخبار فرهنگی هنری در عرصه‌های مختلف همچون سینما و رشته‌های ورزشی از این نشریات استفاده می‌کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به تعداد نشریات فعال در این حوزه اشاره کرد و افزود: کیفیت و کمیت نشریات باید ارتقا یابد و در عین حال بسترهای مناسب برای ارتقا ذائقه مخاطب فراهم شود.
قاضی‌زاده با تاکید براهمیت جایگاه خانواده یادآورشد: بحث خانواده از موضوع‌های اساسی است که همه رسانه‌ها باید به آن اهتمام داشته و برپایی نمایشگاه نشریات خانوادگی اقدامی مناسب در جهت جلب توجه همگانی به این نوع رسانه‌ها است.
به گفته وی، بسترهای مناسب برای حضور خانواده‌ها در نمایشگاه تهران می‌بایست فراهم شود و مسوولان این رویداد فرهنگی راهکارهای مناسب برای حضور گسترده خانواده‌ها در این رویداد را در دستور کار قرار دهند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نشریات باید با نگاه تخصصی مباحثی اقتصادی، سلامت و تعلیم و تربیت را که از نیازهای ضروری خانوادههاست دنبال کنند تا خانواده‌ها از این رسانه‌ها به عنوان الگوی تعریف شده خود یاد کنند.
قاضی‌زاده همچنین پیشنهاد کرد که کارکردهای نشریات درمسایل مربوط به خانواده‌ها برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه تهران تشریح شود.
وی گفت: نشریات توانایی این را دارند که با اشاره غیر مستقیم به نقاط ضعف خانواده‌ها بپردازند، بنابراین در صورت پاسخگویی به نیاز مخاطب نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نشریات فعال در این حوزه باید با نگارشی متنوع به بررسی مسایل خانوادگی، اطلاع ‌رسانی، آموزش و تفریح و سرگرمی نهاد خانواده بپردازند.
نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی را معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد از ۲۳ تا ۳۰ شهریورماه در سالن حجاب مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز