خبرگزاری کار ایران

سید جمال ساداتیان:

نشریات خانواده با ساده گویی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند

آمار‌ها از سرانه پایین مطالعه در کشور خبر می‌دهد که این موضوع باید ریشه یابی شود و معتقدم با ارایه مطالب جذاب در نشریات خانواده محور می‌توان خلا یادشده را در اشکال مختلف برطرف ساخت

تهیه کننده فیلم برف روی کاج‌ها به نقش مطبوعات در قوام خانواده اشاره کرد و گفت: رسانه‌های محتوا گرا به افزایش نرخ مطالعه در جامعه کمک می‌کنند.


به گزارش  ایلنا، سید جمال ساداتیان افزود: آمار‌ها از سرانه پایین مطالعه در کشور خبر می‌دهد که این موضوع باید ریشه یابی شود و معتقدم با ارایه مطالب جذاب در نشریات خانواده محور می‌توان خلا یادشده را در اشکال مختلف برطرف ساخت
وی یادآور شد: وظیفه مطبوعات در خانواده‌ها تزریق مطالب روز در رفتارهای اجتماعی است که می‌تواند نقش موثری را در افکار جامعه بازی کند بنابراین موضوعات باید با آگاهی انتخاب شوند.


تهیه کننده فیلم هفت دقیقه تا پاییز توضیح داد: بعضی مجلات خانواده محور به بحث‌های تخصصی می‌پردازند که فهم آن برای مخاطبان عام راحت نیست از این رو مطالب باید ساده‌تر، خلاصه و در قالب ارایه تذکر به شکل عام به مخاطب منتقل شود.
ساداتیان استفاده از روزنامه و مجله در سبد خانواده‌ها را سبب رونق مطبوعات در سراسر کشور دانست و ادامه داد: مطالعه این نوع رسانه‌ها از سوی والدین، فرهنگ عمومی مطالعه در میان فرزندان را گسترش خواهد داد.
ساداتیان در مورد برگزاری نمایشگاه مطبوعات خانواده نیز گفت: برپایی این رویداد فرهنگی در جامعه بی‌تاثیر نخواهد بود، بسیاری از تولیدات در جشنواره‌های عمومی مهجور می‌ماند و نمایشگاه‌های تخصصی فرصتی برای ارایه آن‌ها خواهد بود.
وی گفت: ارایه مطالب در نشریات خانواده به صورت دسته بندی و تخصصی در جذب مخاطبان خاص خود بی‌تاثیر نخواهد بود و این نمایشگاه با بحث اجتماعی به زودی جای خود را در جامعه باز خواهد کرد.
نخستین نمایشگاه مطبوعات را معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از۲۳تا ۳۰ شهریور ماه در سالن حجاب تهران برگزار می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز