خبرگزاری کار ایران

مدرسه شهید صادقی کاشان میزبان اقوام ایرانی شد

کد خبر : ۴۲۹۶۰

در سومین روز از دهه فجر، دانش‌آموزان پایه ششم این واحد آموزشی با لباس‌های محلی در کلاس درس حاضر شدند.

ایلنا - كاشان: مدیر مدرسه دخترانه شهید صادقی کاشان گفت: درسومین روز از دهه فجر، دانش آموزان پایه ششم این واحد آموزشی با لباس‌های محلی در کلاس درس حاضر شدند.

"اکرم شویدی" در گفتگو با خبرنگار ایلنا در كاشان، با اعلام این مطلب افزود: هدف از برپایی جشنواره لباس محلی در این مدرسه، فرهنگسازی در زمینه آشنایی دانش آموزان با اقوام مختلف ایرانی، احترام به فرهنگ‌ها و تلاش برای معرفی سبک زندگی بر اساس آموزه های ملی و دینی است.

به گفته وی، آشنایی دانش آموزان، با پوشش و گویش مناطق مختلف کشور و شهرستان کاشان،از جمله اهداف این برنامه بود که در قالب شعرخوانی و سرود ایران اجرا شد.

شویدی گفت: انتخاب این طرح نیز براساس محتوای آموزشی، درس پوشش و لباس در کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم بوده است.

یک کارشناس علوم تربیتی گفت: لباس یکی از مهمترین ابزار شناخت ملت‌ها بوده و مولفه‌ای مهم در ترویج فرهنگ اسلامی و بومی کشورمان است.

"مریم پورقاسم" افزود: برپایی جشنواره‌ای با عنوان "لباس محلی" گام موثری در جهت شناخت فرهنگ بومی در مقابله با فرهنگ‌های مهاجمی است که نسل جوان را مورد هجوم قرار می‌دهد.

به گفته وی، تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده و کشور، معرفی فرهنگ و هویت اسلامی-ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی و استفاده از تولید ملی ازجمله اهدافی است که با اجرای این قبیل جشنواره‌ها می‌توان مورد توجه قرار داد.

وی اظهار داشت: آشنایی با آداب و مهارت‌های زندگی و بکارگیری آنها، نگرش‌ها و مهارت‌های پایه در خلق آثار فرهنگی - هنری با رویکرد تربیت هنری، از دیگر اهداف کلی برنامه درسی است که به درستی در پایه ششم ابتدایی به آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به مثبت خواندن محتوای بخش پوشاک‌ در کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی عنوان کرد: دانش‌آموزان در این بخش با مهارت‌ها و ابعاد خرید لباس، رعایت حجاب، تمیزی لباس و استفاده از لباس‌های محلی و بومی آشنا می‌شوند.

این کارشناس مدیریت آموزشی گفت: کتاب مطالعات اجتماعی، با هدف تربیت اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی برای دانش آموزان تدوین شده است.

پورقاسم افزود: اگر معلم روش‌های صحیح آموزش را به جای توجه به انباشتن ذهن دانش‌آموزان از اطلاعات انتخاب کنند، می‌توان به صراحت گفت که کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی می‌تواند در حوزه تقویت مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان گام موثری بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز