خبرگزاری کار ایران

فرزاد قاسم‌زاده؛ رئیس فرهنگسرای کار شد

کد خبر : ۴۳۷۸۱

امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، باصدور حکمی فرزاد قاسم‌زاده را که پیش از این به عنوان مدیر هنرهای تجسمی و موزه‌های سازمان مشغول به فعالیت بود، به عنوان رئیس فرهنگسرای کار منصوب کرد.

ایلنا: در مراسم معارفه رییس جدید فرهنگسرای کار که باحضور مدیران فرهنگی هنری این منطقه درآن محل برگزار شد، قاسم‌زاده ضمن تشریح برنامه‌های خود درچشم اندازجدید، اظهار داشت: امروزه موضوع کارآفرینی و اشتغال زایی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی به شمار می‌رود که اکثر کشورهای جهان حتی کشورهای توسعه یافته از تبعات آن رنج می‌برند. در این رابطه چنانچه بخواهیم علل این معضل جهانی را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم متناسب باشرایط و وضعیت کشورهای مختلف، عوامل مشابه و بعضا متفاوتی را در بروز و تشدید این وضعیت موثر بدانیم. به عنوان مثال فقدان یا ضعف در تهیه طرح‌ها و برنامه‌های اساسی و هدفمند برای اشتغال زایی، کم توجهی به موضوع اشتغال و فرهنگ کارآفرینی، عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های بخش خصوصی، کمبود نیروهای متخصص و ماهر، محدودیت زمینه‌های کارآفرینی، وضعیت اقتصادی و نیز جغرافیای کشور‌ها، محدودیت در دسترسی به بازارهای داخلی و بخصوص بین‌المللی، تحریم و فشارهای اقتصادی، فرهنگ و رفتارهای اجتماعی، انتظارات غیرمنطقی برخی از افراد جویای کار و حتی مولفه‌هایی مانند: اراده و انگیزه، اعتماد به نفس، قدرت تصمیم گیری و ریسک پذیری و همینطور خلاقیت و ابتکار عمل فردی را باید به عنوان برخی از مهم‌ترین عوامل یا موانع موثر در اشتغال زایی و کارآفرینی به شمار آورد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹تهران، وی گفت: فرهنگسرای کار باتشکیل کارگروه‌های تخصصی همچون: علوم و معارف اسلامی، کارآفرینی و اشتغال، فرهنگ و حقوق شهروندی، مشاوره و علوم اجتماعی، هنرهای تجسمی و صنایع دستی، هنرهای نمایشی، آفرینش‌های ادبی و موسیقی، مشارکت‌های مردمی، ارتباطات و رسانه‌های جمعی و... سعی خواهد کرد بابهره‌مندی از نظرات کار‌شناسی صاحب نظران حوزه‌های فرهنگی و هنری و کارآفرینی و اشتغال، گام‌های موثری در فرهنگ سازی این حوزه و ارائه خدمات فرهنگی هنری برای عموم شهروندان بردارد.
تاسیس و راه اندازی باشگاه فرهنگی هنری کارآفرینان، مشاغل و گروه‌های مرجع جامعه و برگزاری همایش‌ها، سمینار‌ها و جشنواره‌های تخصصی منطبق بر سیاست هاو اولویت‌های برنامه‌ای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اهم برنامه‌هایی است که رییس فرهنگ سرای کار در کنار برنامه‌های موضوعی در دستور کار خویش قرار خواهد داد.
فرزاد قاسم‌زاده از سال۷۶ تاکنون در حوزه‌های مختلف مدیریتی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری چون مدیر خانه فرهنگ مهرآباد، مدیرخانه فرهنگ خزانه، رییس کتابخانه فرهنگ سرای اشراق، مدیر انفورماتیک قلمرو جنوب و غرب، مسئول انفورماتیک فرهنگسرای بهمن و خاوران، معاون هماهنگی و برنامه ریزی اداره کل منطقه جنوب، رییس موزه دکتر سندوزی، معاون اجرایی و همکاری‌های علمی مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران مشغول به فعالیت بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز