خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه آموزشی بین‌المللی زبان:

سرعت یادگیری دانش‌ آموزان با کتب بومی زبان افزایش یافته است

کد خبر : ۴۵۲۷۶

مدیرعامل موسسه آموزشی عصر رایانه میرسپاهان با اشاره به افزایش سرعت یادگیری دانش‌آموزان با استفاده از کتب بومی شده زبان گفت: برای افزایش تاثیر گذاری بومی سازی باید به صورت همه جانبه در محتوا، شکل‌، ساختار و تصاویر باشد.

ایلنا: علی کشاورزیان، مدیرعامل موسسه آموزشی عصر رایانه می‌رسپاهان با بیان اینکه فرهنگ بیان شده در کتاب‌های زبان انگلیسی متضاد با فرهنگ ایرانی است، اظهار کرد: شاید این مسئله مدنظر برخی از کار‌شناسان باشد که هر زبانی باید همراه با فرهنگش فرا گرفته شود، اما نکته مهم این است که فرهنگ بیان شده در کتاب‌های زبان انگلیسی متضاد با فرهنگ ایرانی است.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سمینار بومی سازی دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی، وی ادامه داد: قبل از بومی سازی کتاب‌ها بار‌ها تصاویر و محتوایی دیده شده بود که با چارچوب‌های اسلامی تناقض داشت و با توجه به اینکه دانش‌آموزان در سن بلوغ هستند آن‌ها را به کنجکاوی‌ها نادرست وادار می‌نمود.
کشاورزیان افزود: این مسئله که در بسیاری موارد مشکل آفرین بود با بومی سازی کتاب‌ها برطرف شد.
مدیرعامل موسسه آموزشی عصر رایانه می‌رسپاهان با اشاره به استقبال دانش آموزان از فرهنگ‌های ایرانی در کتاب‌های آموزش زبان تصریح کرد: قوه درک دانش آموزان با کتاب‌های بومی سازی شده بسیار بهتر از کتاب‌های غیر بومی است چرا که آداب و سنت‌های غیر ایرانی برای زبان آموزان ملموس نیست.
وی با تاکید بر نقش موثر منابع تکمیلی در تدریس موفق اظهار کرد: سرعت در آموزش و یاددگیری دانش آموزان با بهره گیری از منابع تکمیلی کتاب‌ها افزایش می‌یابد.
مدیرعامل موسسه آموزشی عصر رایانه می‌رسپاهان در تعریف بومی سازی بیان کرد: اگر بومی سازی تنها منحصر به تغییر در تصاویر کتاب‌ها باشد نمی‌تواند تاثیر خود را بر روی دانش آموزان بگذارد این در حالی است که اگر در کتاب بومی سازی شده محتوا همسان با فرهنگ اسلامی ایرانی تهیه شود می‌تواند بازخورد مثبتی را به همراه داشته باشد.
وی حذف مطالب و محتوای کتب آموزشی را بدون بررسی و پژوهش‌های کار‌شناسی را نادرست خواند و افزود: گروهی که متولی بومی سازی کتاب‌های آموزش زبان هستند باید با آگاهی کامل تمام منابع کتاب اعم از سی دی‌های آموزشی و منابع تکمیلی را به همراه کتاب بومی سازی کنند در غیر این صورت موجب ریزش و عدم استقبال زبان آموزان از این کتاب‌های بومی سازی شده می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز