خبرگزاری کار ایران

داوری‌ مرحله نخست جشنواره مد و لباس فجر ادامه دارد

کد خبر : ۴۵۷۴۷

دبیرخانه دومین دوره جشنواره مد و لباس فجر اعلام کرد که داوری‌های مرحله نخست همزمان با ارائه آثار از سوی طراحان ادامه دارد.

ایلنا: بر اساس اعلام دبیرخانه هیات داوری متشکل از کار‌شناسان بخش تولید، طراحی، دینی و فنی در حال ارزیابی آثار در مرحله نخست هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره مد و لباس فجر، این درحالی است که زمان ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره به دلیل تقاضای فراوان از سوی طراحان به مدت یک هفته دیگر یعنی تا ۲۷ بهمن تمدید شده است.

با پایان داوری‌های در مرحله نخست آثار راه یافته به مرحله بعدی مورد بررسی و ارزیابی داوران و کار‌شناسان جشنواره قرار می‌گرند.

دومین دوره جشنواره مد و لباس فحر اسفند ماه سال جاری در تهران و ۶ استان دیگر به شکل همزمان برگزار می‌شود.

در رابطه به جشنواره مد و لباس، محمد باقری(عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم) این جشنواره را فرصت خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره هویت خود را بیش از گذشته احیا کنیم.

باقری گفت: اصل برگزاری این جشنواره اقدام بسیار خوبی است که متاسفانه کمی دیر به آن پرداخته شده و اگر به این جشنواره هم از‌‌ همان ابتدای انقلاب و همپای سایر جشنواره‌های فجر پرداخته می‌شد امروز شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه بودیم.

وی در ادامه افزود: امیدواریم که پس از برگزاری این دوره، برای دوره‌های بعدی دامنه برگزاری آن را در شهرستان‌ها گسترش دهیم تا شاهد فرهنگ سازی یکسان و یکدست در خصوص حجاب و پوشش اسلامی در سراسر کشور باشیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم کشور ما به طور غریزی به دین اسلام معتقد هستند و تنها احتیاج به فرهنگ سازی دارند تا با پوشش و حجابی که مورد تائید دین مبین اسلام است آشنا شوند و آن را الگوی خود قرار دهند.

باقری افزود: در شرایط فعلی، دشمن از هر فرصتی برای تهاجم به کشور ما استفاده می‌کند که یکی ازاین راه حل‌ها تهاجم فرهنگی است؛ به طوریکه امروزه در جامعه شاهد پوشش‌های الگو گرفته از غرب هستیم که امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به این مشکل کمک کند.

وی در پایان گفت: خوب است که چنین نمایشگاه‌هایی به صورت دائمی در سراسر کشور برپا شود تا شاهد یک الگوی یکسان در زمینه پوشش و حجاب در جامعه باشیم.

لازم به ذكر است،‌ دبیرخانه دومین جشنواره مد و لباس فجر اعلام کرد که از رسانه و خبرنگاران بر‌تر و فعال این جشنواره تجلیل خواهد شد.

براساس اعلام این دبیرخانه، خبرنگاران بر‌تر و فعالی که در این دوره در زمینه اطلاع رسانی و جریان سازی فرهنگی حوزه مد ولباس اسلامی و ایرانی پرداخته‌اند از سوی مسوولان جشنواره مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

خبرنگاران در ۴ بخش صدا، سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب تجلیل می‌شوند.

همچنین رسانه بر‌تر و فعال دومین دوره نیز به شکل جداگانه تقدیر می‌شود.

دومین جشنواره مد و لباس فجر اسفند ماه سال جاری در تهران و ۶ استان دیگر به شکل همزمان برگزار می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران نیز با تاکید بر ضرورت برپایی جشنواره مد و لباس فجر، گفت: مد و لباس نیاز همیشگی جوانان است و باید جشنواره‌های از این دست به صورت دائمی برپا شود.

حسن بیادی با بیان اینکه نباید از مقوله فرهنگ در جامعه غافل ماند، اظهار کرد: برپایی جشنواره‌های مد و لباس بی‌شک تاثیرگذاری بالایی دارد.

وی ادامه داد: به دلیل جوان بودن بخش اعظم جمعیت کشورمان باید به نیازهای آن‌ها در زمینه مد و لباس توجه ویژه داشت و برپایی جشنواره‌هایی از آن نوع کمک کند تا نیازهای جوانان شناسایی و برطرف شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین به ضرورت توجه به نیازهای جوانان در بخش مد و لباس پرداخت و صراحتا اعلام کرد: در سایر کشور‌ها به ویژه کشورهای غربی به مد توجه وافری می‌شود و همواره در فصل‌های مختلف مدو لباس‌های متنوعی در قالب جشنواره‌های مختلف عرضه می‌شود، بهتر است ما نیز جشنواره‌های ثابتی در طول سال داشته باشیم.

بیادی با بیان اینکه باید در طراحی مد و لباس به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی توجه کرد، گفت: به دلیل وجود اقوام مختلف، طرح‌های مختلف لباس در کشورمان وجود دارد که متاسفانه روبه فراموشی است باید با احیای سنت‌های قدیمی نگذاریم فرهنگ اصیلمان فراموش شود.

دومین جشنواره مد و لباس فجر اسفند ماه سالجاری در تهران و ۶ استان دیگر به شکل همزمان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز