خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس آموزش زبان خارجی:

بومی سازی نیاز به حمایت دارد

کد خبر : ۴۶۶۲۱

بومی سازی کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ اسلامی ایرانی خواهد بود.

ایلنا: یک کار‌شناس آموزش زبان خارجی گفت: فرهنگ بیان شده در کتب آموزشی زبان از سوی همه مردم پذیرفته شده نیست و بومی سازی این کتب نیاز به حمایت مسئولان دارد.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سمینار بومی سازی دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، جباری کار‌شناس آموزش زبان خارجی با تاکید بر اینکه کتاب‌های (PEARSON LONGMAN) که در آموزشگاه‌ها تدریس می‌شود با معیارهای اسلامی و ملی مطابقت ندارد اظهار کرد: آموزش زبان‌های خارجی در کشور ما با توجه به استقبال افراد و جامعه برای فراگیری آن‌ها، نیاز به فرهنگ سازی و فراهم کردن زیرساخت ‌های آن توسط مسئولان و بخش خصوصی دارد.
وی بیان کرد: بسیاری از آیین‌های ایرانی مورد استقبال فراوان مردم سراسر دنیا قرار می‌گیرد و این در حالی است که خودمان از این موضوع غافل هستیم و متاسفانه برخی از جوانان از طریق برخی کتابهای غیر استاندارد آموزشی زبان به تقلید آیین و آداب غیرایرانی می‌کنند.
جباری ادامه داد: بومی سازی کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ اسلامی ایرانی خواهد بود.
این کار‌شناس آموزش زبان خارجی با اشاره به اهمیت بومی سازی منابع تکمیلی کتاب‌های زبان افزود: یک ابزار آموزشی مانند کتاب با داشتن منابع تکمیلی می‌تواند تاثیرگذار باشد، حال اگر کتاب به تنهایی بومی سازی شود ناقص است بنابراین هدف اصلی از بومی سازی کتاب‌های آموزش زبان با بومی سازی شدن منابع تکمیلی آن محقق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: توجه به مقوله بومی سازی نیاز به حمایت مسئولان دستگاه‌های مربوطه از بخش خصوصی دارد و در صورتی که راهبردی در این زمینه تدوین شود می‌توان از منابع آموزشی غیر استاندارد که مطابق با شرایط فرهنگی کشور نیست جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز