خبرگزاری کار ایران

روزهای فرهنگی ترکیه در خانه هنرمندان

کد خبر : ۴۹۰۸۱

افتتاحیه «روزهای فرهنگی ترکیه» با حضور مجید سرسنگی، سفیر ترکیه و هنرمندان دو کشور، عصر چهارشنبه ۲ اسفند در خانهٔ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

ایلنا: «روزهای فرهنگی ترکیه» با مجموعه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همچون؛ نمایش فیلم، کنسرت، نمایشگاه‌های عکس، لباس و معماری شهرهای ترکیه از ۲ تا ۴ اسفند در خانهٔ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایش فیلم‌های «روزی روزگاری در آناتولی»، «عسل» و «جعبه پاندورا» با بررسی و تحلیل «محمدرضا اصلانی»، «عبدالحسن لاله»، «سعید عقیقی» و «محسن خیمه دوز»، اجرای کنسرت‌هایی از گروه «آکیسا» و «سنتا گروبو»، برپایی نمایشگاه‌های عکس شهرهای «مادرین»، «شانلی اورفا»، «گازیان تب»، و کشورهای «جاده ابریشم» با گرایش ایران و ترکیه و بررسی «معماری شهری در ترکیه» و همچنین برپایی نمایشگاه لباس سنتی شهرهای مختلف ترکیه، از جمله برنامه‌های «روزهای فرهنگی ترکیه» در خانهٔ هنرمندان ایران است.

از دیگر برنامه‌های جنبی «روزهای فرهنگی ترکیه» می‌توان به؛ برگزاری نشست تخصصی بررسی هنر ایران و ترکیه نیز با سخنرانی كارشناسانی چون؛ «مهدی محمدزاده»، «غلامعلی حاتم»، «عبدالحسین لاله»، «الهه بخت آور»، «کریم میرزایی» و «محمت سلیم اوزبان» با موضوعات تبادلات فرهنگی ایران و ترکیه از منظر نگارگری، چگونگی ورود سلجوقیان و پیدایش عثمانی‌ها در آناتولی، نگاهی به سینمای مدرن ترکیه، سرگذشت مشابه قالی ایران، ادبیات ترکیه و ترمینولوژی مشترک در هنر ایران و ترکیه اشاره کرد که از ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر پنجشنبه در سالن استاد امیرخانی خانهٔ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
هنرمندان و اهالی رسانه برای حضور در آئین افتتاح «روزهای فرهنگی ترکیه» می‌توانند از ساعت۱۸: ۳۰ عصر چهارشنبه ۲ اسفند به تالار استاد جلیل شهناز خانهٔ هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز