خبرگزاری کار ایران

توسط کانون پرورش فکری استان البرز کسب شد:

یک مقام سومی در جشنواره بین المللی قصه‌گویی

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۴۶

مهتاب میرزاپور مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در بخش بازنویسی و بازآفرینی متون کهن جزء سه نفر برگزیده این جشنواره معرفی شد.

ایلنا: مهتاب میرزاپور مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در بخش بازنویسی و بازآفرینی متون کهن جزء سه نفر برگزیده معرفی شد.

به گزارش ایلنا در کرج، مهتاب میرزاپور مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز دراختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی که با حضور میر تاجدینی معاون رئیس جمهور برگزار شد، در بخش بازنویسی و بازآفرینی متون کهن جزء سه نفر برگزیده معرفی شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در این خصوص گفت: این موفقیت را به مردم سرافراز البرز بویژه خانواده معظم و معزز شهیدان تبریک عرض نموده و امید است بتوانیم همیشه پاسخگوی اعتماد مردم غیور استان به ویژه کودکان و نوجوانان باشیم.

صفی الله رمضانخانی با اشاره به زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب با قصه گویی اظهار كرد: در این چارچوب در نظر داریم حماسه ها، عشق و ایثار دوران دفاع مقدس را در قالب های نوین و به صورت قصه برای نسل كودك و نوجوان ارائه كنیم که این روش امكان انتقال مفاهیم ارزشمند دوران مقدس را به نسل های آتی فراهم و جایگاه شهدا را برای آیندگان تبیین خواهد كرد.

وی یادآور شد: استفاده از هنر قصه گویی و بهره گیری از ظرفیت های قصه راهكار مناسبی برای حفظ ارزش ها و هویت دینی و ملی ماست.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز افزود: در حقیقت قصه زبان مشترك بین اقوام مختلف و پیوند دهنده فرهنگ هاست که با بیان قصه می تواند پل ارتباطی قوی بین ملل مختلف ایجاد و اندیشه های بشری را با یكدیگر منتقل كند و قصه گویی هنری والا و واسطه تربیتی نافذ است و می توان با استفاده از آن پیچیده ترین موضوعات فرهنگی و آموزشی را به كودكان انتقال داد.

رمضان خانی قصه را مهمترین ركن انتقال تجربیات و فرهنگ بشری و گنجینه ای غنی برای ارتقای فرهنگ جامعه دانست و با بیان اینكه می توان از طریق این هنر اندیشه ها، احساسات و تجربیات جوامع انسانی را به یكدیگر انتقال داد، گفت: رمز موفقیت هر كشوری پرداخت به مسایل فرهنگی است و توجه به هنر قصه و قصه گویی دریچه ای به سمت اعتلای فرهنگی و پیشرفت های اجتماعی خواهد بود.

وی ادامه داد: كنكاش در فرهنگ سنتی و بومی و بهره گیری از آن در قصه ها موج جدیدی از رجوع نوجوانان به ادبیات كهن كشورمان را موجب خواهد شد.

رمضان خانی اظهار داشت: ادبیات ایرانی یكی از مدعیان ادبیات فاخر جهان است و از طریق هنر قصه گویی می توان قدم های موثری در جهت شناساندن آن به دیگر مجامع برداشت.

این جشنواره که از 29 بهمن ماه با حضور قصه گویانی ازفرانسه، سنگاپور، مالزی، ژاپن، اسپانیا، پرتغال، پرو، روسیه، کنیا، استرالیا و40 نفر از قصه گویان ایرانی کار خود را آغاز کرده بود در تاریخ 1 اسفند ماه با معرفی برگزیدگان و همچنین تجلیل از استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان مروج قصه گویی و رونمایی از تعدادی کتابهای ویژه قصه گویی در آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز