خبرگزاری کار ایران

محمود اکرامی فر:

کار اصلی نشریات تخصصی بالا بردن آگاهی هوشیار جامعه است

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۹۶

برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی در دو سطح قابل بررسی است؛ نخست آنکه این نشریات در مقایسه فرم و محتوا به شناخت و بررسی خودشان می‌پردازند و مهم‌تر اینکه این آوردگاه ظرفیت‌های تخصصی یک جامعه را نشان می‌دهد.

ایلنا: محمود اکرامی فر، روزنامه نگار و استاد دانشگاه، با بیان این مطلب گفت: ظرفیت‌هایی که نمایشگاه نشریات تخصصی به مخاطبانش عرضه می‌کند، مخصوص یک عمومهشیار و فعال است برای اینکه بدانندنشریات تخصصی، در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنند تا در این شناخت، زمینه‌های همکاری نشریات با یکدیگر نیز فراهم شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، وی ادامه داد: از سوی دیگر در نمایشگاه نشریات تخصصی، زمینه‌های همکاری متخصصان و افراد دانشگاهی با مجلات علمی پژوهشی نیز فراهم و بین اندیشمندان و چهره‌های علمی، یک ارتباط علمی و پژوهشی ایجاد می‌شود؛ ارتباطی که در ‌‌نهایت، بهبده بستان علمی منجر خواهد شد.
اکرامی فر با اشاره به اینکه جنبه سرگرمی نشریات تخصصی کم است، گفت: مخاطبان هدف نشریات علمی پژوهشی و تخصصی، یک عموم هوشیار و فعال است که در امور مشخصی، اثرگذاری دارند بنابراین کار اصلی نشریات تخصصی، بالا بردنآگاهی این دسته از افراد است.
این روزنامه‌نگار، درباره ترفندهای ژورنالیستیدر نشریات علمی پژوهشی اظهار داشت: از آنجاکه مخاطبان این نشریات، خاص هستند، مجذوب صفحه آرایی یا عکس‌های مجله نمی‌شوند بلکه به دنبال محتوا، نگاه و حرف تازه هستند. به خصوص که مخاطبان مجلات علمی پژوهشی برخلاف مخاطبان نشریات عمومی که منفعلند و به راحتی اقناع می‌شوند، فعال هستند بنابرایناستناد، استدلال و استنتاج منطقی و روشمند در نشریات تخصصی، حرف اول را می‌زند.
اولین نمایشگاه نشریات تخصصیبه همت معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۴ اسفندماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز