خبرگزاری کار ایران

اعطای وام ۵۰ میلیون ریالی به طرح‌های بر‌تر جشنواره مد و لباس

کد خبر : ۵۰۱۹۱

با وجود این هجمه‌ها، هنوز برخی از نماد‌ها حفظ شده و باید برای کاربردی شدن آن‌ها تلاش زیادی صورت گیرد. جامعه‌شناسان نیز برای ارزیابی هویت اقوام، سه مقوله زبان، دین و لباس را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

ایلنا: حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین اختتامیه اولین جشنواره مد و لباس استان گلستان گفت: وزارت ارشاد برای هر طرح بر‌تر، کمک هزینه بلاعوض به مبلغ ۱۰ میلیون ریال پرداخت می‌کند. همچین به هر کدام از آن‌ها نیز مبلغ ۵۰ میلیون ریال وام می‌پردازد.

به گزارش ایلنا به نقل از دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، «حمید شاه آبادی» در آیین اختتامیه اولین جشنواره مد و لباس استان گلستان، لباس را بیان گر اعتقادات و باورهای افراد خواند و گفت: مد و لباس ایرانی باید در جامعه، منشا اثر باشد. اما متاسفانه از پایان دوره قاجار، سبک لباس‌ها با هجمه بیگانگان مواجه شد و اکنون پوشش خاص ایرانی نداریم،

وی اضافه کرد: با وجود این هجمه‌ها، هنوز برخی از نماد‌ها حفظ شده و باید برای کاربردی شدن آن‌ها تلاش زیادی صورت گیرد. جامعه‌شناسان نیز برای ارزیابی هویت اقوام، سه مقوله زبان، دین و لباس را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، از حمایت بلاعوض وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح‌های بر‌تر این جشنواره خبر داد و گفت: وزارت ارشاد برای هر طرح بر‌تر، کمک هزینه بلاعوض به مبلغ ۱۰ میلیون ریال پرداخت می‌کند. همچین به هر کدام از آن‌ها نیز مبلغ ۵۰ میلیون ریال وام می‌پردازد.

شاه آبادی پس از اتمام آیین اختتامیه اختتامیه اولین جشنواره مد و لباس استان گلستان در جمع خبرنگاران حضور یافت و تصریح کرد: برای حمایت از تولید ملی در بخش پوشاک، طراحان و تولیدکنندگان باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و جشنواره مد و لباس، اولین گام در این عرصه است.

وی معتقد است: پوشاک باید بر اساس فطرت انسان‌ها و با توجه به علایق دینی و بومی آن‌ها تولید شود و برای حفاظت و صیانت از فرهنگ اصیل گذشته، لباس‌های بومی مطابق با سلیقه مردم باید مورد حمایت قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز