خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های گفتگوی زنده خبری احمدی نژاد با خبرنگاران؛

از شوخی احمدی‌نژاد با خبرنگاران تا پیگیری وام مسکن خبرنگاران و خانه سینما

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۱۸

بعداز نشست احمدی‌نژاد؛ رئیس‌جمهور با خبرنگاران دوستانه گپ زد و درباره مسائل و سوالات آنها به صورت غیررسمی پاسخ داد. یکی از این موارد پیگیری وضعیت وام 30 میلیون تومانی مسکن مهر خبرنگاران بود که احمدی‌نژاد به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور دستور داد تا این وام از محل اعتبارات مسکن مهر سریعتر پرداخت شود.

ایلنا: گفتگوی زنده تلویزیونی محمود احمدی نزاد(رئیس جمهور) درحالی شب گذشته(5 اسفند) برگزار و از شبکه اول سیما پخش شد که برای اولین بار تعدای از نمایندگان رسانه‌های جمعی در این نشست حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با آغاز گفتگوی زنده تلویزیونی پخش زنده آن نیز آغاز شد اما به محض آنکه نوبت به سوالات خبرنگاران رسید، پخش زنده قطع شد و به جای آن سریال پخش شد و بعداز پخش سریال؛ سوالات خبرنگاران به صورت غیرمستقیم پخش شد.

قطع پخش زنده سوالات بدون اطلاع روابط عمومی ریاست جمهوری و حتی شخص رئیس جمهور بود و ناراحتی نهاد ریاست جمهوری را بدنبال داشت به صورتی که سامانه پیامکی اطلاع رسانی دولت(پاد) در پیامکی که در ساعت 23:18 برای مخاطبان خود ارسال کرد، نوشت: صداوسیما در اقدامی غیرمنتظره پخش زنده گفتگوی رادیو تلویزیونی رئیس جمهور را به بهانه پخش آگهی، سریال و موسیقی قطع کرد.

خبرنگاران از ساعت 20 شب در محل نهاد ریاست جمهوری حضور داشتند و بعداز پذیرایی شام به محل اصلی برگزاری نشست رفتند.

قبل از آمدن رئیس جمهور هرکدام از خبرنگاران در هر جا که می‌خواستند، می‌توانستند بنشینند.

اسامی رسانه‌هایی که می‌توانستند سوال کنند از قبل مشخص شده بود و در طول نشست فقط خبرگزاری‌های فارس، ایسنا، موج، ایلنا، مهر و رادیو سوالات خود را پرسیدند.

بعداز پایان سوالات مرتضی حیدری مجری برنامه، احمدی نژاد از خبرنگاران خواست تا سوالات خو را بپرسند اما تقاضا کرد که سوالات حول و حوش مسائل اقتصادی و لایحه بودجه باشد.

احمدی نژاد هنگامی که خبرنگاران سوال می‌کردند با هرکدام گپی دوستانه هم می‌زد. به طور مثال خبرنگار فارس را به اسم کوچک صدا کرد یا هنگامی که بعداز ایرنا نوبت به خبرگزاری ایلنا رسید به خبرنگار ایلنا گفت: شما همچنان در خیابان طالقانی هستید. من 7 یا 8 سال پیش در زمان شهرداری تهران به ایلنا آمده بودم و خبرنگار ایلنا نیز گفت خیر دفتر ما هم‌اکنون در خیابان دانشگاه است.

نشست رئیس جمهور ساعت 21:45 آغاز شد و مرتضی حیدری تا ساعت 23 سوالات خود را بدون آنکه اجازه بدهد تا خبرنگاران دیگر سوال کنند، پرسید که همین امر اعتراض خبرنگاران را بدنبال داشت.

بعداز نشست، محمود احمدی نژاد با خبرنگاران دوستانه گپ زد و درباره مسائل و سوالات آنها به صورت غیررسمی پاسخ داد. یک از این مواد پیگری وضعیت وام 30 میلیون تومانی مسکن مهر خبرنگاران توسط خبرنگار ایلنا بعداز جلسه بود که احمدی نژاد به صورت شفاهی به بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور دستور داد تا این وام از محل اعتبارات مسکن مهر سریعتر پرداخت شود و وام مسکن مهر به 8600 نفر تعلق بگیرد.

خبرنگار ایلنا، همچنین درباره وضعیت خانه سینما سوال کرد که احمدی نژاد گفت که هنوز اساسنامه جدید را ندیده است.

در این دیدار خبرنگارانی به نمایندگی از خبرگزاری‌های فارس، ایلنا، ایسنا، مهر، ایرنا، تسنیم، موج، رادیو و واحد مرکزی خبر حضور داشتند.

این نشست تا ساعت 23:30 دقیقه ادامه داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز