خبرگزاری کار ایران

شش هزار مادر تهرانی در جشنواره مادران قصه گو

کد خبر : ۵۳۳۲۴

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ از حضور بیش از پنج هزار مادر تهرانی در کارگاه‌های مقدماتی قصه‌گویی و بیش از یکهزار مادر در کارگاه‌های تخصصی دومین جشنواره مادران قصه گوی پایتخت خبر داد.

ایلنا: شش هزار مادر تهرانی در کارگاه‌های جشنواره مادران قصه گو حضور می‌یابند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جعفر رئیسیان‌زاده اظهار داشت: بخش مقدماتی این کارگاه‌ها ویژه مادرانی برگزار شد که برای نخستین بار در جشنواره شرکت کرده‌اند و بخش تخصصی به مادرانی اختصاص داشت که در دوره نخست جشنواره مادران قصه‌گو دوره‌های مقدماتی را گذرانده بودند.

وی به رشد ۷۰ درصدی تعداد مادران شرکت کننده در این جشنواره نسبت به سال گذشته تأکید کرد و گفت: کارگاه‌های دومین جشنواره مادران قصه گو به منظور ارتقای کیفیت آموزش به صورت میانگین با حضور ۲۵ نفر در هر کارگاه برگزار شد.

رئیسیان‌زاده به تشکیل چهار جلسه آموزشی در دوره مقدماتی اشاره کرد و افزود: در این دوره تعریف قصه، ضرورت قصه‌گویی، سابقه این مقوله در ایران و جهان، بسط داستان، معیارهای قصه خوب (اعم از جذابیت، فضاسازی، شخصیت‌پردازی، قابلیت‌های نمایشی، ویژگی‌های بومی و تناسب با محیط پیرامونی)، ویژگی‌های قصه‌گوی خوب، لحن و زبان قصه، به کارگیری توأمان بیان و بدن، تعامل با مخاطب، کنترل روند قصه گویی و هدایت صحیح مخاطب و بهره گیری از ابزارهای جانبی آموزش داده شد.

وی با اشاره به برگزاری هشت جلسه کارگاهی در دوره تخصصی کارگاه‌های قصه گویی گفت: در این کارگاه‌ها طراحی ورودی و خروجی داستان، توجه به عامل تعامل با مخاطب در طراحی‌ها، ارائه نمونه‌های تصویری، استفاده از عنصر غافلگیری در طراحی‌ها، شناخت ابزار وجودی و نحوه بهره‌مندی از آن در بیان قصه، آشنایی با سبک‌های قصه گویی و شناخت و بهره گیری از ابزارهای مکمل برای قصه گویی آموزش داده شد.

وی افزود: همزمان با هفته آخر تشکیل کارگاه‌های آموزشی در فرهنگسراهای پایتخت، نمایشگاهی از ۳۰ عنوان کتاب قصه با شاخص‌های قصه‌های خوب و ایده‌آل، با تخفیف ویژه در حاشیه کارگاه برپا شد. این نمایشگاه‌ها به مدت یک هفته دائر بود.

رئیس فرهنگسرای خاتم در ادامه تصریح کرد: بعد از پایان دوره‌های آموزشی در کارگاه‌ها، داوری مقدماتی و اولیه در سطح مناطق بیست و دوگانه پایتخت برگزار شد و نفرات اول تا سوم هر منطقه در دو سطح مقدماتی و تخصصی معرفی شدند. از نفرات دوم و سوم در سطح منطقه تجلیل می‌شود و نفرات اول به دور نهایی جشنواره راه خواهند یافت.

وی به راهیابی ۴۸ نفر به مرحله نهایی داوری جشنواره اشاره کرد و افزود: مراسم معرفی و تجلیل از ۶ نفر بر‌تر این جشنواره شامل نفرات اول تا سوم سطوح مقدماتی و تخصصی روز ۲۱ اسفند ماه در سالن همایش‌های میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

رئیسیان‌زاده به تجلیل از سه نفر پیشکسوت در حوزه نویسندگی، صدا و رادیو و اجرای قصه در مراسم اختتامیه این جشنواره اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز