خبرگزاری کار ایران

كد شیما؛ لباس مورد تایید نیروی انتظامی‌ست

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۹۹

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا اعلام کرد: لباس‌های دارای کد «شیما» مورد تایید نیروی انتظامی‌اند.

ایلنا: رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در بازدید از دومین نمایشگاه بین‌المللی مد و لباس فجر اعلام کرد: لباس‌هایی که طرح آن‌ها در کارگروه مد و لباس تایید می‌شود و شناسه یکپارچه سازی مد و لباس اسلامی(شیما) را دریافت می‌کنند، مورد تایید نیروی انتظامی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، محمد مسعود زاهدیان در حاشیه بازدید از این جشنواره عنوان کرد: یکی از مشکلات سال‌های گذشته، عدم ارایه الگوی مناسب به تولیدکنندگان بوده است.

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا ادامه داد: به همین دلیل، غالب نمونه‌های تولیدی، نامناسب بودند و افرادی که از این لباس‌ها استفاده می‌کردند، مورد پیگرد قرار می‌گرفتند.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی، عضو کارگروه ساماندهی مد و لباس است. خوشبختانه طراحی‌های مناسبی در این کارگروه صورت گرفته و تولید کنندگان می‌توانند الگوهای مورد قبول را با تنوع طرح و رنگ در اختیار جوانان قرار دهند.

زاهدیان تاکید کرد: لباس‌هایی که طرح آن‌ها در کارگروه مد و لباس تایید می‌شود و شناسه یکپارچه سازی مد و لباس اسلامی (شیما) را دریافت می‌کنند، مورد تایید نیروی انتظامی هستند.

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا یادآور شد: این مدل‌ها قابل استفاده برای جوانان و متناسب با فرهنگ ملی و دینی ما هستند. مهم‌ترین موضوع این است که این طرح‌ها، تولید داخل هستند.

لازم به ذكر است؛ واحد «شیما» مستقر در شبستان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تا هفتمین روز از برپایی دومین جشنواره مد و لباس، شناسه یکپارچه سازی مد و لباس ایرانی اسلامی برای حدود 800 طرح صادر شده است.

این 800 طرح دربرگیرنده انواع مانتو، چادر، پوشش آقایان و کودکان است. طرح های منتخب و برگزیده توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس، کد شیما دریافت می‌کنند.

«شیما» به معنای شناسه یکپارچه سازی مد و لباس ایرانی اسلامی بوده و در جهت توسعه فرهنگ و لباس ایرانی اسلامی طراحی شده است.

هر طراح و تولیدکننده، پس از دریافت کد شیما موظف است، نشان شیما را در درز قدی لباس، سمت راست بدوزد تا مایه اطمینان خاطر مصرف کنندگان فراهم شود.

شماره درج شده در بارکد این شناسه، به معنای شماره ثبت محصول در سامانه شیما بوده و علاقمندان با ارسال کد شیما به شماره پیامک 3000619897، از نام طراح و نام اثر مورد علاقه خود مطلع خواهند شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیز در بازدید از جشنواره مد و لباس گفته است: لباس هایی متناسب با ذائقه های مختلف، برای سنین گوناگون در این جشنواره ارایه شده که علاوه بر جذابیت و تنوع رنگ و مدل، با ذائقه دینی ما سازگار است.

وی با اشاره به جذابیت طرح‌های این جشنواره برای جوانانی با سلایق خاص گفت: مسوولان برپایی این جشنواره، جهادی برپا کرده و اکنون دومین دوره آن را برگزار کرده اند. ارایه این لباس‌ها و استفاده از آن توسط مردم، قطعاً در رواج این طرح‌ها در سطح شهر و کشورمان موثر خواهد بود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: لباس‌های ارایه شده در این جشنواره، تلفیقی از سنت های ما و متناسب با ذائقه دینی ایرانیان است.

محمدسعید منتظرالمهدی تاکید کرد: مردان و زنان ما بالفطره مومن‌اند و ما سعی داریم آنها را به فطرت اصلی آنها نزدیک کنیم. همچنین از آنجایی که نیروی انتظامی در کارگروه مد و لباس حضور دارد، لباس های عرضه شده در جشنواره مد و لباس مورد تایید ما هستند.

دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس، تا ۲۳ اسفند ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز