خبرگزاری کار ایران

عضو کمسیون فرهنگی مجلس:

الگوسازی، مهم‌ترین وظیفه همایش تکریم از مادران و همسران شهدا است

کد خبر : ۶۳۱۴۵

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: الگوسازی برای زنان کشور، مهم‌ترین وظیفه همایش تکریم از مادران و همسران شهدا باید باشد که در روز وفات حضرت‌ام البنین (س) برگزار می‌شود.

ایلنا: نصرالله پژمان‌فر(عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی)، ثبت روز وفات حضرت‌ ام‌البنین (س) به عنوان روز از تکریم مادران و همسران شهدا را از چند جهت حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: بزرگداشت شخصیت‌هایی که اسوه هستند چند جنبه دارد، یکی از این جوانب توجه به شخصیت حضرت ام‌البنین (س) در تاریخ، فداکاری‌ها و بزرگواری ایشان است. از طرف دیگر در جامعهٔ امروز ما باید الگو‌ها و اسوه‌هایی از میان انبیا برای مردم داشته باشیم، اگر مردم برای خود الگویی از میان انبیا داشته باشند؛ می‌توانند در گمراهی و تاریکی راه را از بیراهه تشخیص دهند و آن زمان که دچار تزلزل می‌شوند، داشتن اسوه می‌تواند آن‌ها را از لغزش حفظ کند.
به گزارش ایلنا به نقل از ر گفت‌وگو با ستاد خبری همایش تکریم مادران و همسران شهدا، وی در ادامه افزود: در کل دنیا الگوسازی انجام می‌شود با این تفاوت که آن‌ها شخصیت‌هایی غیرواقعی را پرورش می‌دهند و برای الگو به مردم معرفی می‌کنند اما ما در تاریخمان شخصیت‌های واقعی داریم که بالا‌ترین جایگاه را در کل بشریت دارند، حضرت ام‌البنین (س) که چهار فرزندشان در روز عاشورا در مسیر حق و حقیقت و دفاع از ولایت به شهادت رسیدند؛ الگوی مناسبی برای زنان ما هستند تا با توجه به شخصیت ایشان بتوانند در مسیر درستی گام بردارند.
پژمان‌فر داشتن برنامه‌های مناسب برای چنین روزی را ضروری دانست و در این‌باره گفت: وقتی روزی را با عنوانی خاص نام‌گذاری می‌کنیم؛ باید برنامه‌های مناسب با این روز را برنامه‌ریزی و اجرا کنیم، برنامه‌هایی در تعریف شخصیت تعالی حضرت ام‌البنین (س)، تطبیق ابعاد شخصیتی ایشان برای ساخت الگو در زندگی امروزی، ساخت فیلم‌های مختلف، تئا‌تر و تهیه کتاب‌هایی درباره شخصیت ایشان از کارهایی‌ست که می‌توان برای این روز انجام داد.
وی ادامه داد: مادران و همسران شهدا بعد از رنج از دست دادن عزیزانشان، سال‌های متوالی مشکلات زیادی را تحمل کردند اما همواره صبور بودند، این روز فرصت مناسبی‌ست برای تجلیل از این بزرگواران و از طرف دیگر تلنگر و تذکری‌ست به مردم جامعه تا فراموش نکنند فداکاری‌های چنین افرادی دلیل اصلی زندگی امروزهٔ آنهاست. مسئولین نیز وظیفه دارند همواره در تمام طول سال به خانوادهٔ شهدا توجه کافی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز