خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان:

برنامه‌های فرهنگی مذهبی را در لایه‌های مختلف مردم اجرا کنیم

asdasd

استاندار کرمان در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» استان کرمان انجام کارهای فرهنگی مذهبی برای اقشار مختلف جامعه را خواستار شد.

ایلنا: استاندار کرمان در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» استان کرمان انجام کارهای فرهنگی مذهبی برای اقشار مختلف جامعه را خواستار شد.

به گزارش ایلنا به نقل روابط عمومی ستاد برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید استاندار کرمان در آستانه برگزاری این جشنواره در استان، در دیدار اعضای ستاد برگزاری این جشنواره با اشاره به جایگاه رفیع امام هشتم شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، گفت: باید با برنامه ریزی دقیق برنامه‌های فرهنگی مذهبی را در متن جامعه و در لایه‌های مختلف مردم اجرا کرد.

اسماعیل نجار با اشاره به اینکه اکثر برنامه‌های فرهنگی توسط دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در مراکز استان و شهرهای بزرگ برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: معمولا در تمامی برنامه‌ها مردم شهرستان‌ها و روستا‌ها از برنامه‌های جامع فرهنگی مذهبی بی‌بهره و یا کم بهره‌اند.

استاندار کرمان انجام فعالیت‌های مذهبی در بین اقشار مختلف جامعه را خواستار شد و افزود: افرادی که در نماز جماعت و نماز جمعه حضور فعال و مستمر دارند، به صورت خود جوش در برنامه‌های مذهبی شرکت می‌کنند و باید برای کسانی که توجه کمتری به فعالیت‌های دینی مذهبی دارند توجه شده و برای حضور آن‌ها برنامه ریزی کرد.

درادامه حسن محمدی‌پور دبیر استانی جشنواره با اشاره به فضای معنوی حاصل از حضور خدام حرم رضوی به مناسبت ایام ولادت امام رضا (ع) در استان کرمان، گفت: برنامه‌های جشنواره «زیر سایه خورشید» برای آحاد مردم و اقشار مختلف جامعه برنامه ریزی و هدف گزاری شده است.

وی حضور خادمین حرم رضوی در مدارس و دانشگاه‌ها را نمونه‌ای از برنامه‌های هدف این جشنواره عنوان و خاطر نشان کرد: جشن «آفتاب مهربانی» ویژه دانشجویان که برای سومین سال متوالی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می‌شود از استقبال کم نظیر دانشجویان برخوردار است.

محمدی‌پور با اشاره به اینکه شرکت خادمین امام رضا (ع) در جشن گلریزان ستاد دیه استان کرمان برای اولین بار در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: حضور خادمین در جشن گلریزان به همراه سخنرانی حجت الاسلام نقویان به ایجاد فضای معنوی برای آزادی زندانیان نیازمند، کمک می‌کند.

گفتنی است جشنواره «زیر سایه خورشید» با برنامه‌های بسیار متنوع فرهنگی مذهبی از تاریخ چهارشنبه ۵ مهرماه جاری با حضور معنوی خادمان حرم رضوی به مدت سه روز در کرمان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز