خبرگزاری کار ایران

تا پایان آبان‌ماه امسال:

راسته سرخاب بازار تاریخی تبریز مرمت می‌شود

راسته سرخاب از بناهای مربوط به دوره اشکانی شهر تبریز بوده که مرمت آن از سه ماه پیش آغاز شده است.

ایلنا: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اتمام مرمت راسته سرخاب در مجموعه بازار تاریخی تبریز تا پایان آبان‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از سرخاب، تراب محمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: راسته سرخاب از بناهای مربوط به دوره اشکانی شهر تبریز بوده که مرمت آن از سه ماه پیش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برخی از راسته‌های بازار تاریخی تبریز منفک از بازار به نظر می‌آید اما داخل پرونده بازار تبریز و مرتبط با آن در فهرست میراث جهانی ثبت شده‌اند، افزود: این راسته به همراه برخی بناهای دیگر همچون بازار کهنه و راسته رحلی خارج از مجموعه قرار دارند که در همین راستا در صدد مرمت و ساماندهی آن‌ها برآمدیم و کار مرمت را با راسته سرخاب آغار شده که تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیشتر سراهای بازار تبریز مرمت شده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین اغلب سراهای این مجموعه بازار تاریخی مرمت و ساماندهی شده و یا در حال مرمت هستند.

محمدی افزود: سرای میرزا شفیع، سراهای شازده کوچک و بزرگ و سرای کلاه‌دوزان از جمله سراهای در دست مرمت بازار تبریز هستند که کف‌سازی آن‌ها به اتمام رسیده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز