خبرگزاری کار ایران

محمد بقایی ماکان:

جشنواره خلیج فارس تمرکز خود را بر فعالیت تبلیغاتی بین‌المللی بگذارد

کد خبر : ۶۴۷۶۹

همه ایرانی‌ها بر این باور پایدارند که این خلیج، خلیج فارس است بنابراین بایستی برای حفظ نام خلیج فارس در مجامع بین المللی، برنامه‌های تبلیغاتی جهانی داشته باشیم در نتیجه جشنواره خلیج فارس هم باید چنین نگاهی داشته باشد.

ایلنا: محمد بقایی ماکان، نویسنده و پژوهشگر در گفتگو با ستاد اطلاع‌رسانی سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس درباره ضرورت برگزاری این جشنواره برای صیانت از نام خلیج فارس عنوان کرد: همه ایرانی‌ها بر این باور پایدارند که این خلیج، خلیج فارس است و همگان به حد کافی از تاریخچه و سابقه آن اطلاع کافی دارند. بنابراین اگر این جشنواره تنها رویکرد داخلی داشته باشد مانند این است که روی مربا عسل بریزیم تا شیرین‌تر شود.
این پژوهشگر تصریح کرد: ما الان مجبوریم مثل امارات و بقیه کشورهای عربی رفتار کنیم که از طریق رسانه‌های بین‌المللی و دادن امتیازات مادی به آن‌ها به وسیله تبلیغات و آگهی‌های تجارتی، سعی می‌کنند نام این خلیج را تحریف کنند. ما نیاز به حفظ نام خلیج فارس در مجامع بین المللی داریم و برای این منظور ناچاریم در برون مرز فعالیت‌هایی بیشتر از آن‌ها یا دست‌کم همانند آن‌ها داشته باشیم.
وی شرح داد: این فعالیت‌های برون مرزی ما نیز نباید مختصر به چند کشور همسایه و نزدیک باشد. مشکل اصلی و مهم ما این است که موتورهای جستجوگر بسیار قدرتمند رسانه‌ای مثل گوگل و امثال این‌ها رفته رفته نام تحریف شده آن را به کار می‌برند و این خطر بزرگی است که البته ریشه این مشکل در آن زمانی است که چیزی به عنوان آب و خاک با سهل انگاری روبرو شد و فراموش کردیم که تا ظرفی نباشد به نام وطن، مظروفی به نام فرهنگ در آنجای نخواهد گرفت.
بقایی در پایان تاکید کرد: برای حل این مشکل بایستی مقابله‌ای انجام دهیم که اگر بیشتر از تبلیغاتی که کشورهای معاند فرهنگ ایرانی می‌کنند نیست حداقل هم اندازه آن‌ها باشد. وگرنه مردم ما به اندازه کافی به نام و اعتبار خلیج فارس پایدارند و نیازی به محرک بیشتر ندارند، نیاز اصلی ما در آن سوی مرزهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز