خبرگزاری کار ایران

روایت «ورونیکا» از بی‌خدایی تا تشرف به دین اسلام

کد خبر : ۶۶۹۰۲

ورونیکا، بانوی پزشک آلمانی با حضور در مراسم ولادت حضرت زهرا (س) برای اعضای کانون‌های بانوان غرب پایتخت از چگونگی تشرف خود به دین اسلام و آموخته‌ها و دریافت‌هایش از مذهب تشیع و معنویت مسلمانی می‌گوید.

ایلنا: ورونیکا، بانوی پزشک آلمانی که بیش از ۸ سال است به دین مبین اسلام مشرف شده و در شهر قم زندگی می‌کند، به مناسب ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در برنامه‌های ویژه‌ای که به همت کانون‌های بانوان فرهنگسرای تهران و امیرکبیر اجرا می‌شود، حضور یافته و روند تغییرات اعتقادی‌اش از مرحله کمونیسم تا رسیدن به مذهب شیعه را روایت می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران، وی متولد ۱۹۶۳میلادی (۱۳۴۲ ه. ش) در برلین است و به گفته خودش در شناسنامه‌اش مذهب مسیحیت قید شده، امّا عملا در سیستم کمونیست تربیت شده بود، و هم اکنون بیش از ۸ سال است که در سایه مکتب و مذهب تشیع زندگی آرامی دارد.
ورونیکا می‌گوید: پس از آنکه دیوار برلین شکست ۱۴ سال در آلمان غربی زندگی کردم، آن زمان من کمونیست بودم و در اعتقادات کمونیسم خدا وجود ندارد و همه چیز در جسم خلاصه می‌شود، آن زمان نمی‌دانستم که روح هم دارم بلکه فکر می‌کردم ما انسان‌ها تنها جسم داریم و با آن زندگی می‌کنیم و پس از مرگ و پوسیدن جسم، همه چیز به پایان می‌رسد. من علوم پزشکی می‌خواندم و متناسب با رشته تحصیلی‌ام در آزمایشگاهی در برلین فعالیت می‌کردم، در آن زمان بود که به استرس و اضطراب دچار شدم و بخاطر موقعیت شغلی و ارتباطی که با بسیاری از پزشکان داشتم، ماجرا را با آن‌ها در میان گذاشتم و هریک نسخه‌ای پیچیدند که اثری جز بد‌تر شدن وضعیت جسمی‌ام نداشت تا اینکه این فشار روحی به قلبم سرایت کرد. با مراجعه به دکتر قلب، گفت قلب شما سالم است ولی با استرسی که شما دارید، مطمئنا سکته قلبی می‌کنید، نمی‌دانستم مشکلم چیست و چه چیزی حالم را خوب می‌کند.
ورونیکا سپس در برلین شرقی به یک دکتر روان‌شناس مراجعه می‌کند و در گفتگو با او متوجه خلا معنویت در زندگی‌اش می‌شود. او می‌گوید: من نمی‌خواستم در تاریکی زندگی کنم و این یک تصمیم جدی بود به سمت خدا، و من نور را می‌خواستم. در نتیجه این تصمیم قلبی من بود که خدا راه هدایت را برایم گشود و مسیر الهی را به من نشان داد.
ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا (س) با حضور و سخنرانی ورونیکا و سایر برنامه‌های متنوع در روز دوشنبه نهم اردیبهشت در خانه فرهنگ امیرکبیر به نشانی شهرک گلستان، انتهای بلوار برادران شهید زینعلی (کاج)، ابتدای سروستان ۱۱ شرقی، پلاک ۶ میزبان بانوان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز