خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

بی بی سی دوست ما نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۲۶

شبکه‌هایی مثل بی بی سی و سی ان ان دوست ما نیستند و برنامه‌های خاصی را برای اختلاف‌افکنی آماده کرده‌اند/كاندیداها نباید برای اثبات خودشان؛ دیگران را نفی کنند/تحریک افراد علیه هم درست نیست/برای ما حفظ نظام مهم است.

ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است؛ نباید برای نقد دولت، کل دستاوردهای نظام را زیر سوال برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد حسینی که در همایش منادیان حماسه صحبت می‌کرد، با اشاره اهمیت انتخابات گفت: انتخابات باید نقطه قوت نظام باشد و به تعبیر رهبر انقلاب؛ یک نعمت است و باید از آن صیانت کنیم.

وی ادامه داد: تلاش رسانه‌ها نیز باید در برگزاری انتخابات و صیانت از این نعمت باشد و قطعا نیز در این مسیر گام برمی‌داریم زیرا با وجود تفاوت دیدگاه‌ها درخصوص انتخابات در اهمیت آن تردیدی وجود ندارد و برگزاری یک انتخابات مطلوب؛ به مصالح کشور است.

وزیر ارشاد خطاب به رسانه‌ها افزود: باید در امر اطلاع رسانی در بخش انتخابات آبروی افراد حفظ شود و به حضور مردم و مردم‌سالاری توجه شود زیرا در کشور ما بیش از سه دهه است که انتخابات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۵۸ به این سو انتخابات مختلف در کشور برگزار شده و تمام آن‌ها بدون حاشیه بوده است و فقط انتخابات سال ۸۸ بود که شیرینی آن به تلخی مبدل شد لذا همه ما باید تلاش کنیم تا انتخابات به خوبی برگزار شود و به صلابت نظام کمک کند.

حسینی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در آگاهی افزایی جامعه افزود: با اطلاع رسانی به موقع و بیان دیدگاه‌های احزاب و شخصیت‌ها می‌توان فرصتی برای ارتقای آگاهی‌ها و بینش سیاسی مردم فراهم کرد. در این راه رسانه‌ها باید نشان بدهند که نامزد‌ها چه راهکارهایی دارند و چه توانمندی‌هایی می‌توانند برای جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز ما در یک شرایط خاص اقتصادی هستیم که برای عبور از آن باید دنبال راهکارهای مناسب باشیم به همین دلیل دادن راهکارهای غیرواقعی و تخیلی سودی ندارد بلکه باید راهکاری ارائه کنیم که مشکل را از سر راه برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تحریک افراد علیه هم درست نیست بلکه اگر اطلاع رسانی جامع انجام شود و تمام کسانی که تریبون دارند از یک موقعیت استفاده کنند، می‌توانند به جامعه آگاهی بدهند و در فرهنگسازی نقش زیادی ایفا کنند تا فضا و محیط سالمی برای برگزاری بهتر انتخابات داشته باشیم.

وی ادامه داد: هرکسی حرف حسابی دارد باید بزند رسانه‌ها نیز می‌توانند حرف وی را منعکس کنند و می‌توانند نقاط قوت نظام را در افکار عمومی و افراد نشان دهند اما نباید اینگونه باشند که گاهی اوقات برای نقد دولت کل نقاط قوت و دستاوردهای نظام اسلامی را نادیده بگیریم.

حسینی افزود: اینکه کسی به نظام اتهام بزند با اینکه به افراد اتهام بزند متفاوت است. برای ما حفظ نظام مهم است زیرا امروز ما در شرایطی هستیم که نظام سلطه دائم علیه ما فعالیت می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت گسترده رسانه‌های خارجی گفت: شبکه‌هایی همچون بی‌بی سی و سی ان ان دوست و علاقمند و مشوق ما نیستند و برنامه‌های خاصی را برای اختلاف‌افکنی آماده کرده‌اند. لذا ما باید حواسمان باشد که ناخواسته در زمین آن‌ها بازی نکنیم.

وی ادامه داد: امروز همه مردم از رسانه‌ها انتظار دارند که به شناخت دشمن کمک کنند و دشمن‌شناسی و شناخت آن یکی از رسالت‌های مطبوعات است. از طرف دیگر‌‌ همان گونه که انتخابات بدون تردید برگزار می‌شود باید رسانه‌ها کاری کنند که مردم در اصل انتخابات تردید نکنند.

وی ادامه داد: باید همه ما کمک کنیم که به اعتماد مردم لطمه وارد نشود و انتخابات بدون شائبه برگزار شود البته در این راه باید هوش و ذکاوت مردم نیز در نظر داشته باشیم.

وی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: افراد نباید برای آنکه خودشان را ثابت کنند دیگران را نفی کنند و راه اینکه دل‌های دیگران را به دست آوریم این نیست که حرف‌های دوپهلو و چند پهلو بزنیم.

وی ادامه داد: ‌ باید مردم با دلگرمی در انتخابات شرکت کنند و فرصت انتخاب برای آن‌ها فراهم شود و در این راه رسانه‌ها باید به نیاز واقعی مردم و انتخاب مردم کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز