خبرگزاری کار ایران

تهران؛ میزبان دومین جشنواره فرهنگی هنری جامعه پزشکی کشور

کد خبر : ۷۴۶۶۳

تهران به زودی میزبان پزشکان و پرستاران هنرمند سراسر کشور در دومین جشنواره فرهنگی هنری جامعه پزشکی خواهد بود.

ایلنا: پس از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری جامعه پزشکی کشور که منجر به تشکیل باشگاه پزشکان هنرمند و برگزاری همایش‌های متعدد در حوزه هنر و سلامت شد، به زودی دومین جشنواره با حضور هنرمندان جامعه پزشکی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای کار، به گفته دبیر اجرایی دومین جشنواره فرهنگی هنری جامعه پزشکی کشور، در برگزاری این جشنواره انجمن‌ها، نهادها و دستگاه‌های متولی عرصه بهداشت و سلامت از مرحله فراخوان آثار تا داوری و انتخاب برگزیدگان همکاری خواهند کرد.

فرزاد قاسم زاده با اشاره به اینکه توجه و حمایت از ظرفیت‌های هنری اقشار مختلف ازجمله وظایف ذاتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران محسوب می‌شود، اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری بنابر رسالتی كه در زمینه ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر در میان شهروندان برای خود قایل است از مدتها پیش، حمایت از شهروندان فرهیخته و هنرمند را به طور جدی در دستور كار قرار داده و دقیقا بر این مبنا و براساس انگیزه‌ها و اهدافی روشن تصمیم به اقداماتی همچون برپایی همایش‌ها، تشكیل باشگاه‌ها و برگزاری جشنواره‌هایی با محوریت هنر و کارآفرینی با مشارکت اقشار فرهیخته جامعه گرفته است.

به گفته وی هم‌اكنون هزاران پزشك در سراسر كشور فعالیت دارند كه علاوه بر حرفه اصلی خود در یك یا چند زمینه هنری نیز فعالیت می‌كنند، اما حركتی جدی برای تجلیل از آن‌ها و تشكیل مجموعه منسجم هنری انجام نشده و یا كم رنگ بوده است و برگزاری این جشنواره گامی برای معرفی دستاوردهای هنری و فرهنگی جامعه پزشکی کشور است.

رییس فرهنگسرای کار افزود: باتوجه به صنفی بودن موضوع و ارتباط آن با حوزه کار و کارآفرینی، فرهنگسرای کار به عنوان دبیرخانه جشنواره انتخاب و مراحل اجرایی جشنواره را راهبری و برگزار خواهد کرد و اخیرا نیز با برگزاری نخستین همایش هنر و سلامت به مناسبت هفته سلامت، نخستین گام برای آغاز فرایند اجرایی جشنواره برداشته شد.

دبیر اجرایی دومین جشنواره فرهنگی هنری جامعه پزشکی در ادامه در خصوص جزئیات محتوایی جشنواره گفت: این جشنواره شاخص‌ترین خروجی باشگاه پزشکان و پرستاران هنرمند است که در رشته‌های مختلف هنری شامل نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی، موسیقی، عکس، فیلم کوتاه، شعر، داستان و آثار مکتوب با رویکرد پژوهش‌های فرهنگی برای پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان برگزار می‌شود و علاوه بر گرایش‌های اصلی، جوایزی نیز به برگزیدگان آثار در محورها، موضوعات و سبک‌های آزاد اهدا خواهد شد.

قاسم زاده افزود: همچنین بخش "هنر در خدمت سلامت جسم و روان" و " اخلاق پزشکی " از سرفصل‌های ویژه جشنواره است که برگزیدگان این بخش نیز در تمامی قالب‌های فرهنگی، هنری و پژوهشی انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به شناسایی پزشکان هنرمند و فرهیخته سراسر کشور و معرفی آنان به مخاطبان در این جشنواره، اظهار داشت: تشکیل یک بانک اطلاعاتی جامع از پزشکان هنرمند برای انسجام بخشی به فعالیت‌های هنری این صنف، تشکیل آرشیو آثار فرهنگی و هنری پزشکان در زمینه‌های متعدد و نمایش آنها در موزه‌ها، گالری‌ها، نمایشگاه‌ها و سایر برنامه‌های مشابه، ایجاد تعاملی تازه با رویکردهایی نو در ارتباط پزشکان با مردم و تلطیف و تعمیق نگاه پزشکان و جامعه مخاطب نسبت به یکدیگر از دیگر اهداف و دستاوردهای موردنظر در برگزاری این جشنواره است.

قاسم زاده با بیان اینکه به زودی فراخوان دومین جشنواره فرهنگی هنری جامعه پزشکی به صورت گسترده منتشر خواهد شد، افزود: دبیرخانه جشنواره به نشانی بزرگراه یادگار امام جنوب – تقاطع خیابان هاشمی – فرهنگسرای کار، آماده دریافت ایده‌ها و پیشنهادات جامعه پزشکی است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 66041694 تماس بگیرند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز