خبرگزاری کار ایران

خسرو خورشیدی:

پرچم نشانه ملی مقدسی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۱

موقعی که در اعیاد ملی و دینی مثل ایام نوروز، نیمه شعبان، اعیاد غدیر و فطر و... پرچم کشورمان در سطح شهر و سر در برخی خانه‌ها خودنمایی می‌کند، احساس غرور و شعف به من دست می‌دهد و به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم.

ایلنا: خسرو خورشیدی، نقاش‌ و طراح صحنه سینما، تئا‌تر و تلویزیون درباره کارکردهای فرهنگی و اجتماعی پرچم در جامعه گفت: پرچم، مقدس‌ترین نشانه ملی برای هر ایرانی است و پرچم کشورمان به نحو زیبا و شایسته‌ای با سرود ملی کشورمان هماهنگی دارد که تلفیق این دو عنصر فرهنگی، حس غرور را در هر ایرانی تقویت می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره پرچم، این هنرمند با اشاره به الهام‌گیری از پرچم کشورمان در کارهای هنری خود افزود: مسائل مهم و مقدسی مانند پرچم باید به درستی و بجا در کارهای هنری مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده ابزاری و شعاری از مختصات پرچم باعث می‌شود در مخاطب حس منفی و زیانباری ایجاد شود. در کار‌هایم همواره اشاره‌های زیرپوستی و ملایم به کارکردهای مختلف از پرچم داشته‌ام تا مخاطب بتواند با این نشانه‌ها ارتباط برقرار کند.
خورشیدی با تاکید بر ضرورت استفاده از پرچم در مناسبت‌های گوناگون اظهار کرد: موقعی که در اعیاد ملی و دینی مثل ایام نوروز، نیمه شعبان، اعیاد غدیر و فطر و... پرچم کشورمان در سطح شهر و سر در برخی خانه‌ها خودنمایی می‌کند، احساس غرور و شعف به من دست می‌دهد و به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم.
نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه ۵ و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز