خبرگزاری کار ایران

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

پرچم جایگاهی در خور شأن نماد ملی یافته است

کد خبر : ۸۵۱۳۰

ضرورت داشت که در کشور ما هم به پرچم به‌عنوان نماد ملی و عاملی برای همبستگی همه مردم ایران، توجهی بیش از پیش شود، بویژه که تا قبل از تدوین مصوبه شورای شهر، پرچم در کشور ما جایگاه چندان مناسبی نداشت

ایلنا: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که پرچم برای ملت‌ها یک نماد حیثیتی است، گفت: پرچم نمادی است که می‌تواند در تقویت ِعرق ملی موثر باشد و میزان احساس تعلق شهروندان را نسبت به مسائل کشورشان بالا ببرد و باعث تقویت حس میهن‌دوستی شود.
حسن بیادی در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره پرچم افزود: یکی از مهم‌ترین کارهایی که براساس مصوبه شورای شهر در تهران انجام شد، برافراشتن ۷۲ پرچم در نقاط مختلف تهران بود. مهم‌ترین نمود آن هم این بود که یکی از بلند‌ترین پرچم‌های دنیا در تپه‌های عباس‌آباد نصب شد و به تبع آن، استان‌های دیگر هم در همین راستا حرکت کردند و بیش از پیش به پرچم توجه نشان دادند؛ در نتیجه جایگاه پرچم در سراسر کشور ارتقا یافت.
وی با تاکید بر این‌که پرچم در تمام دنیا از مقدس‌ترین نمادهای هر کشور است، تصریح کرد: ضرورت داشت که در کشور ما هم به پرچم به‌عنوان نماد ملی و عاملی برای همبستگی همه مردم ایران، توجهی بیش از پیش شود، بویژه که تا قبل از تدوین مصوبه شورای شهر، پرچم در کشور ما جایگاه چندان مناسبی نداشت و آن‌طور که در شأن آن است، با این نماد هویت ایرانی برخورد نمی‌شد.
وی با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره‌ای ویژه برای پرچم در ارتقای جایگاه این نماد ملی بسیار تاثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد که شاهد جلوه‌گری بیش از پیش و حضور پررنگ‌تر پرچم جمهوی اسلامی در پهنه‌های مختلف شهر و زندگی شهروندان باشیم.
نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوس‌تر و نقاشی کودک و نوجوان، به ریاست ناصر امین‌زاده و دبیری محسن یونسی، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه ۵ و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز