خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ایران‌اسکرین:

ساخت موزه پرچم در کشور ضروری است

کد خبر : ۸۶۰۸۸

ساخت موزه پرچم می‌تواند به عنوان تاریخ فرهنگ مصور، نقش موثری در شناسایی نماد ملی کشور داشته باشد.

ایلنا: مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره تنها شرکت تولیدکننده پرچم در ایران (ایران‌اسکرین)، با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ پرچم به کودکان و نوجوانان این پیام را می‌دهد که به پرچم صرفا به عنوان پارچه رنگی نگاه نکنیم، گفت: این نماد، پس‌زمینه‌ای دارد که معانی و مفاهیم زیادی در آن نهفته است. این پرچم متعلق به همه است ولی متأسفانه ملت با آن زیاد آشنا نیستند و وقتی مردم این نماد ملی را متعلق به خودشان ندانند زیاد به آن اهمیت نمی‌دهند.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره پرچم، فرشاد نجفی اسداللهی با تاکید بر ضرورت ساخت موزه پرچم در کشور افزود: بدون شک ساخت موزه پرچم می‌تواند به عنوان تاریخ فرهنگ مصور، نقش موثری در شناسایی نماد ملی کشور داشته باشد.
نویسنده کتاب «تاریخچه‌پرچم» با اشاره به اینکه پرچم متعلق به همه مردم است، افزود: ما باید موضوع پرچم را از دیدگاه‌های مختلف به عموم مردم آموزش دهیم. از جمله رنگ‌های پرچم کشورمان که هر رنگش، معنای خاصی دارد؛ رنگ سبز نشانه اسلام، رنگ سفید به معنای توحید و یکتاپرستی و رنگ قرمز به معنای خط سرخ شهادت و دفاع از میهن است.

وی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری نخستین جشنواره پرچم، گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی و فراخوان مسابقات مختلف در قالب هنرهای تجسمی از جمله نقاشی و انیمشین با موضوع پرچم می‌تواند مردم بویژه کودکان و نوجوانان را با مفاهیم نماد ملی کشورمان بیشتر آشنا کند.
نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوس‌تر و نقاشی کودک و نوجوان، به ریاست ناصر امین‌زاده و دبیری محسن یونسی، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه ۵ و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز