خبرگزاری کار ایران

شماره تیرماه ماهنامه فرهنگ و سینما منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۷۰

گفت‌وگو با علی عطشانی كارگردان فیلم‌های "تلفن همراه رئیس‌جمهور" و "آقای الف"، همچنین گفت‌وگو با خشایار اعتمادی در گرامی‌یاد زادروز بابك بیات از مطالب این شماره فرهنگ و سینماست.

ایلنا: ماهنامه فرهنگ و سینما شماره تیرماه 92 با مطالب متنوع همراه با دو پرونده سینمایی با عناوین "شعارزدگی در سینما" و "پرونده یك فیلمساز، وونگ كار وای" منتشر شد.

به گزارش ایلنا، این شماره با نگاهی انتقادی پرونده‌ای  دارد با مطالبی با عنوان "شعار رنگ بد سینما"، "از بی‌رنگی تا بد رنگی" نوشته مرضیه قدیانی.

در یكی از مقالات از زاویه شخصیت‌های تك‌بعدی و تخت و برتری شخصیت‌های خاكستری به موضوع پرداخته شده است. پرویز صمدی مقدم درباره شعارزدگی این‌گونه می‌گوید: «سینمایی كه نتواند بزرگان خود را نگه‌دارد ولی بخواهد حرف‌های گنده در قالب‌های كوچیك بزند می‌شود سینمای شعاری».

پرویز صمدی مقدم در ادامه روند شماره پیشین خود در بخش رهگذر سینما این بار به بازگویی خاطرات شیرین خود با ناصر تقوایی پرداخته است و در مورد سختكوشی این استاد برجسته سینما این‌گونه می‌گوید: «... برای گفت‌وگو به خانه او رفتیم. از قضا دستگاه ضبط صدا اشكالی پیدا كرده بود و نمی‌دانم مشكل دستگاه آن روز چه بود. تقوایی دست به كار شد. ولی دستگاه راه نمی‌آمد و او انگار سر صحنه فیلمبرداری است...

گفت‌وگوی مونا كریمی با علی عطشانی كارگردان فیلم‌های "تلفن همراه رئیس‌جمهور" و "آقای الف"، همچنین گفت‌وگوی علیرضا سید با خشایار اعتمادی در گرامی‌یاد زادروز بابك بیات از دیگر مطالب خواندنی این شماره فرهنگ و سینماست. در بخش بررسی آثار یك فیلمساز، فیلم‌های سینماگر مشهور چینی، وونگ كار وای بررسی شده‌اند. یادداشت سردبیر ماهنامه نیز به بررسی جایگاه مطبوعات مستقل و مؤلف می‌پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز