خبرگزاری کار ایران

جعفر محمدی:

آیندهٔ خلیج فارس دردست رسانه‌های مجازی است

کد خبر : ۸۹۳۸۵

رسانه‌ها شاید به دلیل اینکه بحث خلیج فارس یک بحث ملی وتاریخی است وجناح بندی وسیاستی در آن دخیل نیست مسئولانه و خوب عمل کردند.

ایلنا: جعفر محمدی درباره نقش رسانه‌ها در صیانت از نام خلیج فارس گفت: رسانه‌ها دراین رابطه می‌توانند هم از نظر وضع موجود وهم برای تاریخ و آیندهٔ تاریخ تاثیر گزار باشندوآیندهٔ خلیج فارس در دست رسانه‌های مجازی است.

مدیر مسئول سایت خبری- تحلیلی عصر ایران در گفت‌و‌گو با ستاد خبری نخستین جشنواره رسانه‌های فضای مجازی خلیج فارس افزود: وضع موجودبه معنی استفاده صحیح از نام صحیح وتاریخی خلیج فارس ومقابله با تحریف‌های موجود با استناد به اسناد تاریخی است. از نظر تاریخی ما برای اثبات نام خلیج فارس گاهی به سوابق رسانه‌های سالهای قبل استناد می‌کنیم. به طور مثال روزنامهٔ مصری که در چندین سال قبل نام خلیج فارس را آورده است یا در نقشه عربستان سعودی که نام خلیج فارس درج شده است گواهی برای اثبات هویت تاریخی خلیج فارس است.

محمدی با اشاره به موفقیت وعملکرد خوب رسانه‌ها در این زمینه افزود: رسانه‌ها شاید به دلیل اینکه بحث خلیج فارس یک بحث ملی وتاریخی است وجناح بندی وسیاستی در آن دخیل نیست مسئولانه و خوب عمل کردند.

محمدی افزود: در قبال خلیج فارس نباید انفعالی عمل کرد وباید رویکرد فعالی داشته باشیم که آن‌ها را منفعل کنیم. برای نمونه چندین سال پیش ما پیشنهاد تغییر نام و نامگذاری جزایر خلیج فارس به «استان خلیج فارس» را مطرح کردیم که باعث واکنش شدیدی درکشور‌های خلیج فارس شد. بطوریکه «العربیه» یک هفته با این موضوع مصاحبه‌های فراوانی را منتشر کردکه در محکومیت این پیشنهاد با وزرا، مدیران واستادان عرب انجام می‌شد.

وی در پایان با تشکر از برگزاری این جشنواره‌ها گفت: این جشنواره‌ها بسیار می‌تواند موثر باشد مشروط به اینکه ابعاد بین المللی پیدا کندو از مرزهای خودمان به فراسوی مرز‌ها گسترش پیدا کند وهنرمندان وبزرگان از خارج از کشور در آن حضور پیدا کنند.
علاقمندان به شرکت در نخستین جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس می‌توانند آثار خود را در رشته‌های تیتر و لید، خبر وگزارش‌های خبری، عکس، فیلم خبری، وبلاگ نویسی، نماهنگ و کاریکاتور تا تاریخ ۳۱/۰۴/۹۲ به نشانی سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان مطهری شمالی، کوی مروارید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دبیرخانه جشنواره و یا به نشانی اینترنتی Tehran@farhang. gov. ir ارسال نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز