خبرگزاری کار ایران

حمید شاه آبادی:

شان دستگاه قضا برخورد با مجله بخارا است

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۷۰

وظیفه کسانی که مسئول فرهنگ و هنر کشور هستند این است که در چنین مواردی تعارفات را کنار بگذارند و اجازه بی‌احترامی به بزرگ‌ترین آموزه‌های دینی کشورمان را ندهند.

ایلنا: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از چاپ شعری توهین آمیز در ارتباط با چادر در مجله بخارا گفت: باید برخورد جدی هم با شاعر و هم با این مجله انجام شود. وظیفه کسانی که مسئول فرهنگ و هنر کشور هستند این است که در چنین مواردی تعارفات را کنار بگذارند و اجازه بی‌احترامی به بزرگ‌ترین آموزه‌های دینی کشورمان را ندهند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی در مورد شعر چاپ شده در شماره قبل مجله بخارا و عذرخواهی شاعر و مدیر مسئول این نشریه افزود: سهوی دانستن یک موضوع منوط به این است که به اصل مطلب توجه شود، متن شعر نشان از بینش غلط و مغرضانه‌ای دارد و با هیچ عذرخواهی اصلاح نمی‌شود.
وی اظهار داشت: در کشوری که چادر نماد حجاب بر‌تر است و اگر چادر وجود دارد و کسی از چادر استفاده می‌کند، اگر نگوییم همه، قریب به اتفاقشان از رنگ مشکی آن استفاده می‌کنند استفاده از زشت‌ترین واژه برای چنین لباسی،شان‌‌ همان کسی است که ادعای شاعری می‌کند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما در کشور برای خودمان چادر را به عنوان حجاب بر‌تر می‌شماریم، البته همه انواع حجاب مورد احترام است ولی چادر مشکی بخشی از هویت و سنت ماست خواه این سنت ریشه دینی داشته یا نداشته باشد و خواه این سنت با یک معیار خاصی وارد شده باشد یا خیر.
وی ادامه داد: در دو سه سال اخیر در ماه مبارک رمضان که بیشترین توجه به چادر و برگزاری این حوزه است در قالب‌های مختلف به بهانه رنگ سیاه توهین‌هایی به چادر شده است و اگر توهین دو سال قبل را نظر بگیریم امروز نیز انتشار چنین شعری ادامه‌‌ همان اندیشه است.
شاه آبادی در ارتباط با عذرخواهی شاعر این مطلب گفت: عذرخواهی زمانی قابل قبول است که وقتی که به متن رجوع می‌کنیم بتوانیم تفسیر دیگری از آن داشته باشیم ولی اگر همه ابیات این شعر را کنار هم بگذاریم چیزی جز توهین به چادر مشکی و زن مسلمان وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه‌شان دستگاه قضایی برخورد با چنین حرکتی است، ادامه داد: اهانت به یک فرد شاید قابل اغماض باشد ولی اهانت به جمعیتی که چنین اندیشه‌ای دارند و یا به کار بردن واژه‌ای که می‌تواند این واژه را تبدیل به کلید واژه در برخی اذهان بد اندیشان بکند و در جامعه موجب تمسخر یک قشر شود نیازمند برخورد قضایی ملی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز