خبرگزاری کار ایران

حسینی:

بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی نشان دادن هنر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۷

ما می توانیم با هنرمان دنیا را به خوبی ها و پاکی ها دعوت کنیم. در این کشور در مورد اسلام و ولایت و آینده بشریت کنجکاوی وجود داشت.

 ایلنا: معاون امور هنری ا رشاد معتقد است  كه مداومت برگزاری هفته هنر استان در طول یک سال و اندی گذشته به یک فرهنگ نهادینه تبدیل شده و بنا داریم تا پایان دولت دهم هفته هنر همه استان ها را برگزار کنیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته هنر استان مازندارن با حضور سیدمحمدحسینی، حمید شاه آبادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مازندران، داود رشیدی، عبدالحسین مختاباد، علی عمرانی و جمعی دیگر از مدیران معاونت هنری و هنرمندان مازندرانی شامگاه روز گذشته با استقبال بسیار خوب مردم در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدا اجرای برنامه سُرنا نوازی به همراه کاروان شادمانه «برکت و شُکر» از محوطه بیرونی فرهنگسرا تا داخل سالن توسط گروه آیینی پارپیرار حضار را به وجد آورد. سپس آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت در سالن طنین انداز شد.

در ادامه با پخش سرود ملی کشورمان تماشاگران به نشانه احترام به پا خاستند. پس از آن مجری با سابقه تلویزیون، هرمز شجاعی مهر که خود از اهالی خطه مازندران است، به روی صحنه آمد و به حضار خیر مقدم گفت.

سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی و استاندار استان، طاهایی بخش های دیگری از این مراسم بودند.

در ادامه اجرای امیری خوانی توسط دکتر عبدالحسین مختاباد با ابراز احساسات تماشاگران مواجه شد. زمان در نظر گرفته شد برای این بخش از برنامه که 15 دقیقه بود، به دلیل استقبال مردم و به درخواست شجاعی مهر برای اجرای قطعات دیگری توسط مختاباد تا 30 دقیقه به طول انجامید.

سپس گروه تئاتر «کله ونگ» به سرپرستی بهزاد شاهنده به اجرای نمایش آیین صیادی و هیزم شکنی پرداخت.

سیدمحمد حسنی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه آمد و با اشاره به اینکه زبان هنر یک زبان بین المللی است، گفت: هفته های هنر استان ها فرصت خوبی برای آشنایی با هنر ایران است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: مردم ایران هیچ موقع از ابزار هنر برای توهین به دیگران استفاده نکردند، در حالی که متاسفانه در خارج از کشور شاهد این حرکت از سوی برخی افراد در توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) بودیم.

حسینی یادآور شد: بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی نشان دادن هنر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر تجارب خود از سفر اخیر به کشور روسیه برای برگزاری هفته فرهنگی ایران در این کشور گفت: ما می توانیم با هنرمان دنیا را به خوبی ها و پاکی ها دعوت کنیم. در این کشور در مورد اسلام و ولایت و آینده بشریت کنجکاوی وجود داشت.

وی گفت: مردم این دیار از ابتدا با اهل بیت(ع) پیوند ناگستنی داشتند و در دوران انقلاب و دفاع مقدس بیش از 10 هزار شهید را تقدیم این آب و خاک کردند.

وی در خاتمه از بزرگان و مشاهیر استان مازندران و کارهای انجام شده برای معرفی آنها یاد کرد.

تجلیل از شخصیت های هنری استان مازندران با حضور محمد حسینی و و حمید شاه آبادی بر روی صحنه انجام شد. داود رشیدی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون؛ عبدالحسین مختاباد، خواننده و آهنگساز؛ علی عمرانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون؛ سیداحمد طاهرپور، عكاس؛ حسین طوسی، مجسمه ساز؛ علی اصغر جهانگیری، آهنگساز؛ یونس خانلرزاده، خوشنویس؛ دكتر منوچهر ستوده، نویسنده، ایرانشناس، جغرافیدان، استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر، هرمز شجاعی مهر و تعداد دیگری از هنرمندان برجسته استان مازندران از جمله افرادی بودند که از آنها تجلیل شد.

هفته هنر استان مازندران 15 تا 19 مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز