خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

مکری: نگاه جهانی به سینمای ایران تغییر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۶۶

هیچ فرمول ثابت شده‌ای برای موفقیت در جشنواره‌ها وجود ندارد و وضعیت به گونه‌ای شده که فیلمساز باید فیلم خود را بسازد و جشنواره‌ها هم کار خود را بکنند.

 ایلنا: شهرام مکری(کارگردان جوان ایران) که با فیلم ماهی و گربه توانسته است شیر نقره‌ای هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز را به دست آورد، معتقد است که امروز فیلم‌های جدید سینمای ایران توانسته نگاه کلیشه‌ای جشنواره‌ها به سینمای ایران را تغییر دهد.

مکری که شب گذشته(17 شهریور) بعداز دریافت جایزه به ایران بازگشته بود، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری هفتادمین جشنواره فیلم ونیز گفت: جشنواره فیلم ونیز امسال به دلیل اینکه دوره هفتادم خود را برگزار می‌کرد برنامه‌های ویژه‌ای داشت که یکی از این برنامه‌ها ساخت و نمایش هفتاد فیلم کوتاه بود که از ایران عباس کیارستمی، نادری نیز در بین فیلمسازان حضور داشتند.

وی ادامه داد: امسال برگزارکنندکان و هیات داوران به دنبال آن بودند که استعدادهای جدید را کشف کنند و از سینمای متفاوت حمایت کنند.

مکری با اشاره به نمایش فیلم ماهی و گربه در ونیز ادامه داد: فیلم در سه نوبت نمایش داده شد و نکته‌ای که برای من بسیار جالب توجه بود این بود که بعد از نمایش‌های فیلم تماشاگران می‌گفتند که در سالهای اخیر با فیلمهای جدیدی که از سینمای ایران دیده می‌شود نگاه کلیشه‌ای شده به سینمای ایران تغییر کرده است.

وی ادامه داد: استقبال مخاطبان و همچنین منتقدان از فیلم بسیار خوب به صورتی که من شگفت زده شدم همین امر نشان می‌دهد که هیچ فرمول ثابت شده‌ای امروز برای موفقیت در جشنواره‌ها وجود ندارد و وضعیت به گونه‌ای شده است که فیلمساز باید فیلم خود را بسازد و جشنواره‌ها هم کار خود را بکنند.

وی درباره حضور فیلم در جشنواره‌های دیگر گفت: درحال رایزنی هستیم اما تاکنون قطعی نشده است.

فیلم سینمایی ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری در بخش افق‌های نو جایزه شیر نقره‌ای بهترین فیلم نوآورانه را از آن خود کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز