خبرگزاری کار ایران

بهاره رهنما:

بازی در نمایش‌ مدرن مانند چیدن قطعات یک پازل است

کد خبر : ۱۰۹۱۴

بخش تکنیکی کار بازیگر در نمایش‌نامه‌های مدرن بسیار اهمیت دارد و مانند چیدن قطعات یک پازل است که اگر درست کنار هم قرار نگیرند، تمام معنای نمایش از دست می‌رود.

ایلنا: «بهاره رهنما» بازیگر تئا‌تر و تلویزیون در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‎الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر درباره حضورش در نمایش «آوازخوان طاس» و تجربه کار با «بهمن معتمدیان» کارگردان این اثر که مهر و آبان سال جاری در سالن استاد سمندریان این مجموعه اجرا می‌شود، گفت: امری که همواره در اجرا‌ها یا کارهای تلویزیونی برایم مهم بوده و هست، وجود امنیت روانی برای بازیگر است که متأسفانه اهمیت آن چندی است، از بین رفته است.

وی ادامه داد: بهمن معتمدیان جدا از سواد و دانشی که در کارگردانی دارد، روابط دوستانه‌ای حین تمرین با ما داشت و کاملا به دور از غرض‌ورزی نظرات تمام بازیگران و عوامل را می‌شنید بنابراین تجربه کار با چنین کارگردانی برای من غنیمت بسیار بزرگی است چون امنیت روانی در کار و تمرین‌ها را به خوبی حس می‌کردم.

رهنما درباره تجربه بازی در نمایش «آوازخوان طاس» که متنی ابزورد از اوژن یونسکو است، گفت: نمایش‌نامه‌های ابزورد به دلیل تفاوت در خط قصه و شخصیت‌پردازی همواره برایم جای سوال داشته است. اینکه آیا اصلا مخاطبین این دوره متون مدرن نمایشی را می‌پذیرند یا نه نیز برایم یک دغدغه بود. در واقع نگران استقبال مخاطب بودم و با کلی پرسش در ذهنم به تمرین گروه پیوستم.

کارگردان نمایش «این تابستان فراموشت کردم» در ادامه توضیح داد: در این کار متوجه شدم بخش تکنیکی کار بازیگر در نمایش‌نامه‌های مدرن به شدت اهمیت می‌یابد و مانند چیدن قطعات یک پازل است که اگر درست کنار هم قرار نگیرند، تمام معنای نمایش از دست می‌رود.

رهنما تصریح کرد: بازی در این کار برایم یک تجربه جدید و جالب است که آن را مدیون هدایت کارگردان هستم. طبق گفته استادان تئاتری‌ام یونسکو را نویسنده‌ای می‌دانستم که نمایش‌نامه‌هایش روی صحنه زنده می‌شود و واقعا در طول اجرا نیز به همین نکته رسیدم. یونسکو چیدمان خاصی در کلمات و لحظات دارد که تا روی صحنه نیاید، کشف نمی‌شود.

این بازیگر در پایان گفت: امروزه شرایط اقتصادی به گونه‌ای پیش می‌رود که مردم ما کمتر به مقوله فرهنگ و دیدن تئا‌تر تمایل دارند. با وجود تمام این شرایط انتظار دارم مسئولان و گروه اجرایی مجموعه تماشاخانه ایرانشهر همچنین مردم هنردوست، دست به دست هم دهند و چراغ هنر مظلوم تئا‌تر را روشن نگه دارند.

در این نمایش ۶۰ دقیقه‌ای هومن برق‌نورد، بهاره رهنما، سروش صحت، فلامک جنیدی، امید روحانی و هوتن شکیبا به ایفای نقش می‌پردازند و پویا آریان‌پور طراح صحنه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز