خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم چتر سبز:

از فضای خسته‌کننده جامعه فاصله گرفتم

کد خبر : ۱۱۰۶۱

متأسفانه این روز‌ها، کودکان ما آنقدر که درباره یارانه‌ها و انرژی هسته‌ای اطلاعات دارند از طبیعت چیزی نمی‌دانند.

اصفهان – ایلنا: کارگردان فیلم «چتر سبز»، موضوع اصلی این فیلم را بردن من بینندگان را به دامن طبیعت و جایی که به آن تعلق دارند، عنوان کرد و گفت: در واقع از فضای تکراری و خسته کننده جامعه فاصله گرفتم. مشکل اصلی اعضای این خانواده نیز در همین فضای تنش زا و خسته کننده اجتماع شهری شکل گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، ناصر رفایی در نشست خبری فیلم «چ‌تر سبز»، خاطرنشان کرد: مدت زیادی بود که فیلمی برای کودکان نساخته بودم و فکر می‌کنم دور بودن از فضای سینما این پتانسیل را به من داد که بر روی فیلم بعدی‌ام زمان بیشتری بگذارم.

وی درباره دلیل انتخاب طبیعت وجنگل‌های شمال برای لوکیشن اصلی این فیلم گفت: متأسفانه این روز‌ها، کودکان ما آنقدر که درباره یارانه‌ها و انرژی هسته‌ای اطلاعات دارند از طبیعت چیزی نمی‌دانند و طبیعت برای کودکان به سفرهای کوتاه مدت و اقامت در هتل‌ها و نهایتاً بازی در ساحل دریا خلاصه شده که این اصلاً خوب نیست.

این کارگردان سینمای کودک در مورد نحوه انتخاب بازیگران فیلم نیز گفت: این فیلم مضمونی واقع گرایانه داشت و من بازیگرانم را از بین مردم انتخاب کردم. درواقع بازیگران براساس فیزیک بدنی و تواناییشان و شباهت‌هایی که با تصور ذهنی من از نقش‌ها داشتند انتخاب شدند.

وی در ادامه افزود: البته این نحوه انتخاب بازیگر تنها برای این فیلم نبود و من همیشه بازیگرانم را از میان مردم انتخاب می‌کنم و برای همین گزینه‌ای ۸۰ میلیونی در اختیار دارم بنابراین به انتخاب‌های خوبی نیز می‌رسم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز