خبرگزاری کار ایران

رئیس استیج در جریان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان:

ساختار ما مستقل از دولت عمل می كند

کد خبر : ۱۱۴۶۲

ایوت هاردی: بیشتر بودجه ما از طریق حق عضویت اعضا تامین می شود اما اگر پروژه ای به لحاظ مالی دچار مشكل شود از طریق اسپانسرها، اتحادیه اروپا و... بودجه را تامین می كنیم.

ایلنا: روز گذشته در نشست مشترک مسئولان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران با رئیس استیج جهانی، زمینه های ارتباط دو جانبه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایران با جشنواره های استیج در دیگر کشورها بررسی شد

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، پنجشنبه 20 مهر و در حاشیه جشنواره نشست مشترک مسئولان جشنواره بین المللی تئاتر کودک با رئیس استیج جهانی برگزار شد و در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره های كودك و نوجوان در جهان تبادل نظر شد.

ایوت هاردی در این نشست کیفیت آثار جشنواره را در سطح بهترین جشنواره های جهانی برشمرده و سطح کیفی برگزاری آن را بسیار عالی و در بین جشنواره های دیگر کشورها کم نظیر دانست.

این نشست با حضور شهرام کرمی دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، سید صادق موسوی قائم مقام دبیر، علی اكبر طرخان مدیر امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی و مدیر بخش بین الملل جشنواره، بهزاد صدیقی مشاور ومدیر روابط عمومی جشنواره برگزار و زمینه های همکاری استیج جهانی با جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایران مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه برنامه های جشنواره رییس استیج جهانی طی سخنرانی اش در سالن سینما كانون همدان به تشریح تاریخچه شكل گیری اسیتج پرداخت و خطاب به هنرمندان ایرانی حاضر در برنامه گفت: در وهله اول باید نیازها و كمبودهایتان را مشخص كنید تا بعد معلوم شود استیج چه كمكی می تواند به شما انجام دهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تامین بودجه این مركز، گفت: بیشتر بودجه ما از طریق حق عضویت اعضا تامین می شود اما اگر پروژه ای به لحاظ مالی دچار مشكل شود از طریق اسپانسرها، اتحادیه اروپا و... بودجه را تامین می كنیم. ساختار ما مستقل از دولت عمل می كند تا دچار مشكل نشویم.

هاردی با اشاره به بحران های اقتصادی در كل دنیا ادامه داد: در حال حاضر تولید تئاتر حتی در كشورهای جهان اول هم با مشكل روبرو شده است و اسیتج تلاش می كند تا به این كشورها هم كمك كند.

او كه خود اهل آفریقای جنوبی است با ارایه توضیحاتی درباره مشكلات تئاتر كودك و نوجوان در آفریقا اضافه كرد: در آفریقا خانه مشتركی برای ارتباط اعضا و حمایت از آنها تاسیس كرده ایم و علاوه بر اینها به تئاتر مدارس هم توجه داریم و در زمینه تئاتر آموزشی هم فعالیتهایی انجام داده ایم.

به گفته هاردی یكی دیگر از فعالیتهای اسیتج؛ فراهم آوردن امكان حضور اعضا در جشنواره ها و كارگاه های بین المللی در كنار حمایت از نمایش نامه نویسان جوان است.

وی افزود: در آفریقا كاری كرده ایم كه همه بچه ها حتی آنها كه در مناطق فقیرنشین زندگی می كنند بتوانند به تئاتر دسترسی پیدا كنند و این اتفاق بسیار زیبایی است چراكه پیش از این مردم فقیر نمی توانستند تئاتر ببینند و تنها كسانی امكان تماشای تئاتر داشتند كه می توانستند پول بلیت را بپردازند.

رییس استیج جهانی گفت: در آفریقا تعدادی از اعضای استیج را به مدارس فرستاده ایم تا آنچه را می بینند در تئاترهایشان استفاده كنند.

به گفته او برقراری ارتباط با یونیما؛ گسترش تئاتر خانوادگی از دیگر اقدامات استیج برای گسترش تئاتر كودك و نوجوان در آفریقاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز