خبرگزاری کار ایران

برترین‌های ادبیات نمایشی ایران معرفی شدند

فهرست فعال‌ترین نمایشنامه نویس، ناشر، مترجم و پژوهشگر در حوزه ادبیات نمایشی در سال 1390 توسط دبیرخانه ششمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران اعلام شد.

ایلنا:فهرست فعال‌ترین‌های حوزه ادبیات نمایشی در سال 90 توسط دبیرخانه ششمین دوره انتخاب آثاراعلام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی، فهرست فعال‌ترین نمایشنامه نویس، ناشر، مترجم و پژوهشگر در حوزه ادبیات نمایشی در سال 1390 توسط دبیرخانه ششمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران اعلام شد.

این دوره با هدف رشد کیفی نمایش‌نامه در کشور و آشنایی کارگردانان با نمایش‌نامه‌نویسان برتر به صورت غیردولتی، فعالیت خود را آغاز کرده است. از میان 158 نمایش‌نامه تألیفی که در سال 1390 توسط ناشران مختلف به چاپ رسیده است؛ عبدالرضا فریدزاده با نگارش 22نمایشنامه در یک مجلد به عنوان فعال‌ترین نمایش‌نامه‌نویس سال، از سوی دبیرخانه ششمین دوره انتخاب آثا برتر ادبیات نمایشی، شناخته شد.

همچنین پس از وی، صادق عاشورپور با 16 نمایش‌نامه در دو مجلد در مقام دوم و محمود استادمحمد با 10 نمایش‌نامه در یک مجلد در مقام سوم نگارش نمایش نامه قرار دارند. آذردخت بهرامی با داشتن 9 نمایش‌نامه در یک مجلد و سیروس شاملو با 6 نمایش‌نامه تألیفی در 6 مجلد، رتبه‌های چهار و پنج آثار برتر نمایشی سال 90 را به خود اختصاص داده اند.

لازم به یادآوری است در خبرهای آینده فعالترین ناشر، مترجم و پژوهشگر ادبیات نمایشی سال، به تفکیک تعداد آثار، اعلام خواهدشد.

ششمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران به دبیری دکتر عطاالله کوپال برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز