خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری جشنواره فیلم رویش مطرح شد:

حوزه هنری نمی‌خواهد در بحث سینمای دینی متکلم وحده باشد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۹

به دلیل وضعیت اقتصادی به دنبال آن هستیم که صرفه جویی کنیم اما نمی‌خواهیم این صرفه جویی باعث لطمه زدن به کار‌ها باشد امسال حوزه هنری چند فیلم سینمایی را در بخش سینمای دفاع مقدس و سینمای دینی می‌سازد.

ایلنا: نشست خبری جشنواره فیلم رویش ظهر امروز(7 آبان) با حضور سهیل جهان بیگلری(دبیر جشنواره) در محل دفتر رییس سازمان سوره برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیل جهان بیگلری دبیرجشنواره با اشاره به برگزاری جشنواره امسال در سه بخش ملی، جوانه رویش و بیداری اسلامی گفت: امسال ۱۱۷۱ اثر به جشنواره رسیده که ۴۴۵ اثر در بخش مستند، ۵۶۵ اثر در بخش داستانی و ۱۶۱ اثر در بخش پویانمایی دریافت شده است.
از این تعداد ۶۵ اثر برای مسابقه انتخاب شده که ۳۲ فیلم مستند ۱۹ فیلم داستانی و ۱۴ فیلم انیمیشن را شامل می‌شود.
در بخش بیداری اسلامی نیز ۲۳۰ اثر از ۳۵ کشور همچون پاکستان، ‌امریکا، اسپانیا، قطر، ‌کانادا، یمن، ایران، لیبی، مصر، تونس، تایلند به جشنواره رسیده است.
وی با اشاره به حضور هنرمندان در سینما در هیات انتخاب و داوری گفت: ‌افرادی همچون منوچهر شهسواری، محمدرضا شرف الدین، منوچهر محمدی، محمدرضا جعفری جلوه، علیرضا خمسه، پرویز شیخ طادی، ‌بهرام عظیمی از جمله افرادی هستند که در هیات‌های داوری و انتخاب ما را یاری می‌کند.
وی با اشاره به بخش جنبی جشنواره گفت: جلسات نقد و بررسی جشنواره نیم ساعت بعد از پایان هر فیلم با حضور مجید شاه حسینی و سید مهدی طباطبایی‌نژاد برگزار می‌شود.
همچنین نشست‌هایی نسبت دین و سینما با حضور محمد رجبی، مجتبی رایین، اسماعیل بنی اردلان، صادق کوشکی، حجت الاسلام ریاحی برگزار می‌شود.
کارگاههای آموزشی نیز با حضور همایون اسعدیان، مرتضی‌پور صمدی، بهرام عظیمی، راشد رادوان برگزار می‌شود.
جهان بیگلری از حضور سینماگران جهان اسلام در جشنواره خبرداد و افزود: امسال میهمانانی از مصر، کانادا، روسیه، الجزایر، تونس و لبنان حضور دارند.
وی ادامه داد: امسال همچنین ۴ اثر بلند بوسیدن روی ماه، ملکه، در قلمرو بهشت و درخت جان، در جشنواره به نمایش در می‌آید. مسابقه نغمه نویسی نیز برگزار می‌شود که به نفر اول ۸۰۰ هزار تومان جایزه داده می‌شود.
وی درباره برگزار نشدن بزرگداشت‌ها گفت: امسال قصد داشتیم از دو فیلم ساز در مراسم بزرگداشت تقدیر کنیم اما این دو هنرمند از ما خواستند تا هزینه این تقدیر را به زلزله زدگان آذربایجان اهداء کنیم.
وی ادامه داد: ما امسال به دنبال این هستیم که فقط در فضای نشست‌ها متکلم وحده نباشیم و نظرات فیلمسازان را بشنویم زیرا معتقدیم دیدن این فیلم‌ها و شنیدن نظرات فیلمسازان در افزایش تجربه فیلمسازان مفید است و برای سینمای ایران خوب است.
جهان بیگلری درباره حمایت از آثار سینمای بلند گفت: ‌متاسفانه به دلیل وضعیت اقتصادی به دنبال آن هستیم که صرفه جویی کنیم اما نمی‌خواهیم این صرفه جویی باعث لطمه زدن به کار‌ها باشد امسال حوزه هنری چند فیلم سینمایی را در بخش سینمای دفاع مقدس و سینمای دینی می‌سازد.
امسال فیلم حوزه نقاشی به کارگردان مازیار میری، فیلم میهمانداری به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور، فیلم خسته نباشید به کارگردانی افشین هاشمی، فیلم شونام به کارگردانی احمد مرادپور، فیلم بازگشت به کارگردانی بهرام توکلی، فیلم می‌ه‌مان صخره‌ها به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی، فیلم خواهران نازنین به کارگردانی محمد رضا هنرمند ساخته می‌شود که در این میان فیلم شونام براساس کتاب شونام و فیلم بازگشت براساس کتاب هرمان هور که درباره خاطرات شهید احدی است فیلم نورالدین پسر ایران به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد  براساس کتابی به همین نام و فیلم پایی که جا ماند به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور براساس کتابی به همین نام در حوزه دفاع مقدس ساخته می‌شود.
شهریار بهرامی نیز فیلمی مستند با موضوع حجاب را با مشارکت شهرداری تهران و حوزه هنری می‌سازد.
وی ادامه داد: ما همچنان بر وظیفه خود که‌‌ همان پیگیری فیلم‌های دینی و پایه ریزی برای ساخت این فیلم‌هاست؛ تاکید داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز