خبرگزاری کار ایران

پورصمدی: حیات سینمای مستند به جشنواره‌ها بستگی دارد

کد خبر : ۱۷۶۱۴

شتابزدگی که در اغلب آثار کوتاه ومستند دیده می‌شود برآمده از کمبود تجربه و کمبود امکانات است.

ایلنا:فیلمبردار فیلم سینمایی «آتش سبز» تداوم حیات سینمای مستند و کوتاه را محصول جشنواره‌ها دانست.


 به گزارش ایلنا:مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینما، درباره اهمیت برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه و مستند و تاثیر آن در پیشرفت کیفیتی و تکنیکی آثار به سوره سینما گفت: حیات فیلم کوتاه ومستند به وجود جشنواره‌ها بستگی دارد. از آنجا که محلی برای به نمایش درآمدن و عرضه این گونه آثار به طور مناسب فراهم نیست، جشنواره هامکانی برای تبادل نظر، موردقضاوت قرار گرفتن فیلمسازان جوان هستند.


فیلمبردار باسابقه سینمای ایران ادامه داد: قرار نیست این جشنواره‌ها موشک هوا کنیم همین که وجودشان به نفس کشیدن فیلم‌های مستند و کوتاه کمک می‌کند کافی است. باید توجه داشت فیلمسازان بزرگ زیادی راه خود را از ورود به جشنواره‌ها پیدا کردند و ماندگار شدند.


وی افزود: مورد آزمون و خطا قرار گرفتن فیلمسازان جوان در جشنواره‌ها باعث می‌شود آن‌ها به یک پختگی و بلوغ در کارشان برسند. وقتی این اتفاق بیفتد اثرشان دیگر به لحاظ فرم و محتوا غنی و هماهنگ خواهد بود.


این فیلمبردار باسابقه ادامه داد: شتابزدگی که در اغلب آثار کوتاه ومستند دیده می‌شود برآمده از کمبود تجربه و کمبود امکانات است. وقتی در جشنواره‌ها فرصتی برای فیلمسازان جوان فراهم می‌شود که آثار یکدیگر را ببینند ناخودآگاه هم به لحاظ فرم و هم محتوا با حساسیت بیشتری سراغ فیلم بعدی خواهند رفت.


وی درپایان گفت: تصویربرداری در اغلب آثار مستند وکوتاه شلخته و نامرتب است که فیلمسازان جوان باید در نظر داشته باشند که غنی‌ترین مفاهیم از طریق قرار گرفتن در یک ظرف و فرم شکیل بر مخاطب تاثیر می‌گذارند. زیبایی‌شناسی تصویر و رعایت آن اثر را دلنشین‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز