خبرگزاری کار ایران

سید طه رسولی:

برگزاری نمایشگاههای استانی گیم زمینه سازحضور بین‌المللی آثار ایرانی است

کد خبر : ۱۸۶۹۷

برنامه‌ریزی در برپایی نمایشگاههای فرهنگی می‌تواند در فرهنگسازی در زمینه گیم موثر باشد.

ایلنا: تولید کننده بازی رایانه‌ای «پرونده سیاه» گفت: برپایی نمایشگاه استانی بازی‌های رایانه‌ای باید هدفمند و برنامه ریزی شده برپاشود تا نخبگان عرصه گیم شناسایی و مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش ایلنا، سید طه رسولی برگزاری نمایشگاه استانی در نقاط مختلف کشور را مهم‌ترین عامل ایجاد ظرفیت در بازار گیم دانست و افزود: برنامه ریزی در برپایی نمایشگاههای فرهنگی می‌تواند در فرهنگسازی در زمینه گیم موثر باشد.
این تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای استقبال از دومین نمایشگاه گیم در مشهد را نشانگر علاقه‌مندی دیگر شهرهای کشور به این عرصه دانست و گفت: دیگر شهرهای کشور برای اولین بار این رویداد فرهنگی را در شهرشان تجربه می‌کنند و همین امر سبب می‌شود تا از فرصت پیش آمده برای برقراری ارتباط با تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنند.
به عقیده رسولی، نخبگان گیم به دلیل نبود رابطه با شرکت‌های بازی ساز مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند که برای رفع این مشکل لازم است تا با هدفمندکردن نمایشگاههای استانی زمینه فعالیت این افراد بعد از برپایی نمایشگاه را فراهم آوریم.
وی مخاطب‌شناسی را از مهم‌ترین ارکان برپایی نمایشگاههای گیم استانی دانست و توضیح داد: شناخت نیاز بازار گیم، توجه به سنت‌ها و فرهنگ‌های شهرهای مختلف کشور می‌تواند دست اندرکاران این رویداد فرهنگی را در هرچه بهتر برگزاری نمایشگاههای استانی یاری دهد.
رسولی، رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای را از دیگر ملاک‌های برگزاری نمایشگاه‌های استانی برشمرد و افزود: متاسفانه به دلیل نبود نظارت صحیح بخش‌های نظارتی ما شاهد ارایه بازهای رایانه‌ای بدون هیچ محدودیتی هستیم که این مساله می‌تواند در چرخه اقتصادی و فرهنگی کشور اثر مفنی داشته باشد.
این تولید کننده بازی رایانه‌ای، شناخت بازی رایانه‌ای همراه با آموزش به خانواده‌ها را برای کاهش آسیب‌های احتمالی بازی‌های رایانه‌ای ضروری دانست و ادامه داد: معرفی محصولات ایرانی که با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید شده می‌تواند خانواده هارادر انتخاب بازی مناسب برای فرزندانشان کمک کند.
تولید کننده بازی پرونده سیاه به نقش بخش خصوصی در تثبیت جایگاه صنعت گیم کشور و رونق چرخه اقتصادی این عرصه اشاره کردو گفت: با ورود بخش خصوصی در عرصه گیم کشور می‌توان انتظار داشت تا تحول عظیم در اقتصاد بازار گیم رخ دهد.
رسولی ادامه داد: بنیا د ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی عرصه گیم کشور می‌بایست با حمایت فرهنگی و مالی از تولید کنندگان گیم زمینه حضور بازی‌های رایانه‌ای را در بازار‌های جهانی فراهم آورد البته حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان نیازمند به سرمایه گذاری و اختصاص بودجه مناسب به نهاد حامی عرصه گیم دارد.
تولید کننده بازی رایانه‌ای «پرونده سیاه» معرفی بازی‌های مناسب و نقش فرهنگ سازی بازی‌های رایانه‌ای را نیازمند اطلاع رسانی دقیق دانست و توضیح داد: برای معرفی دقیق‌تر این هنر_ صنعت رسانه‌های نوشتاری، دیداری وشنیداری باید وارد عمل شوند تا بازی مناسب با فرهنگ اسلامی _ ایرانی به مخاطبان معرفی و زمینه ورود بازی‌های خارجی را از بین برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز