خبرگزاری کار ایران

مهدی كوشكی:

پرونده اجرای عمومی نمایش «دكلره» همچنان باز است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۶

كوشكی كه این روزها مشغول تمرین نمایشی برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر است، همچنان انگیزه خود برای اجرای عمومی نمایش «دكلره» را از دست نداده است.

ایلنا: مهدی كوشكی كه این روزها نمایش ریچارد سوم را برای اجرا در سی‌ویكمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر آماده می‌كند، همچنان چشم‌انتظار اجرای عمومی نمایش «دكلره» است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، كوشكی ضمن اعلام خبر آماه كردن نمایش ریچارد سوم درباره فرم اجرای نمایش، گفت: سعی می‌كنیم به نوعی پرفورمنس دست پیدا كنیم و با توجه به ایده‌‌ای كه از داخل خود متن بیرون می‌آید، صف‌كشی و تقابل دو گروه با یكدیگر را با رقابت میان دو گروه طرفدار و تماشاچیان فوتبال در دنیای امروز معادل كرده‌ایم.

این هنرمند با اشاره به اینكه تركیب بازیگران نمایش همچنان كامل نشده است، تصریح كرد: با تعدادی از شاگردانم از تابستان گذشته مشغول تمرین هستیم كه ایده اجرای این نمایش هم توسط خود گروه ارائه شد. تركیب بازیگران عموما از دانشجویانی غیر تئاتری مثلا رشته مهندسی است كه واقعا خوب هستند.

كوشكی با بیان اینكه پگاه آهنگرانی، فرزین محدث و زهرا فتحی از جمله بازیگرانی هستند كه به گروه اضافه شده‌اند درباره تفاوت‌هایی كه این نمایش با متن اصلی دراد، اظهار داشت: ما از تابستان گذشته درحال تمرین هستیم اما به طور جدی كار از حدود یك ماه قبل شروع شده است.

وی ادامه داد: خیلی نمی‌توانم بگویم آنچه قرار است مخاطب ببیند دقیقا همان ریچارد سوم كلاسیك است. بیشتر تلاش می‌كنیم جنبه‌های نمایشی داخل متن و ارتباط آن‌ها با اتفاقات امروز را پیدا كنیم، از آنجا كه در این متن تقابل افراد به تقابل تماشاچیان فوتبال شباهت زیادی دارد اثر را به این فضا نزدیك‌تر كرده‌ایم. حتی شعارهایی كه طرفداران فوتبال سر می‌دهند می‌تواند مانند سرودهایی باشد كه در فن فاصله‌گذاری برشت اتفاق می‌افتد.

عضو گروه تئاتر لیو همچنین در خصوص محل تمرین‌ گروه، بیان كرد: فعلا در آموزشگاه باران مشغول هستیم و به زودی برای ادامه تمرین به پلاتوی اداره تئاتر خواهیم رفت.

كوشكی در ادمه همچنین به آخرین نمایشی كه در خانه هنرمندان ایران روی صحنه برد اشاره كرد و ضمن اظهار تاسف از مدت زمان كمی كه برای اجرای عمومی اثر درنظر گرفته شد، گفت: درباره نمایش دكلره تنها می‌توانم بگویم به دلیل شیوه برنامه‌ریزی كه وجود داشت نمایش از بین رفت.

وی با تاكید بر اینكه هفت روز اجرا در خانه هنرمندان پای اجرای عمومی گروه گذاشته می‌شود درحالی كه كار خصوصی بود، افزود: پرونده نمایش دكلره برای من بسته نشده و اصولا هیچوقت فكر نمی‌كنم اجرای نمایش من تمام شده است. درحال حاضر گرفتن یك اجرای عمومی منطقی با تعداد روزهای معمول، از آماده كردن نمایش ریچارد سوم برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر اهمیت بیشتری دارد.

كارگردان نمایش کاسیت در زنجیر ضمن بیان این مطلب كه متن دلكره را برای اجرا به سالن‌های مختلف ارائه داده است، گفت: من حتی برای اجرا در سالن فرهنگسرای ارسباران ابراز علاقه كردم و متن را به آن‌ها نیز ارائه دادم چون تركیب مخاطبان این فرهنگسرا به گونه‌ای است كه از اكثر طیف‌های هنری در آن رفت آمد دارند. برای من خیلی بهتر است كه به جز علاقه‌مندان تئاتر مخاطبان دیگر حوزه‌های هنری را به تماشای نمایش جلب كنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز