خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره خانه سینما در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

موافقت احمدی نژاد با فعالیت مدیران خانه سینما تا اصلاح اساسنامه و تشكیل مجمع عمومی

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۶

رئیس جمهور تاکید داشتند که هیات مدیره خانه سینما و مدیران آن تا تصویب و اصلاح اساسنامه در مراجع قانونی به فعالیت خود ادامه دهند و بعداز تصویب اساسنامه مجمع عمومی و قانونی تشکیل شود.

 ایلنا: فرهاد توحیدی(سخنگوی و رئیس هیات مدیره خانه سینما) می‌گوید که فعالیت خانه سینما فقط با حفظ تمامی وظایف آن قابل قبول است.
فرهاد توحیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت: تمامی اقدامات هیات مدیره و مجمع اصناف سینمایی بر مبنای احیای خانه سینما است و اگر قرار است که خانه سینما فارغ از مسئولیت‌های خود فعالیت کند؛ نباشد بهتر است.
وی ادامه داد: هرگز مساله احیاء خانه سینما منهای نقش اصلی آن یعنی حمایت و حفاظت از اهالی سینما و صنوف سینمایی مدنظر ما نبوده است و هرگز خانه سینما مورد معامله مدیران قرار نگرفته است.
توحیدی با انتقاد از بعضی سخنان پیرامون تبدیل خانه سینما به یک باشگاه فرهنگی افزود: تعجب می‌کنم کسانی که در دوره‌ای دنبال انحلال خانه سینما بودند و طرف مشورت قرار می‌گرفتند حالا مدافع خانه سینما شده‌اند.
وی با ابراز امیدواری از فعالیت مجدد و کامل خانه سینما گفت: آنچه که در دیدار با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور مطرح شد اصلاح اساسنامه بود و‌‌ همان طورکه فخیم‌زاده پیش از این اعلام کرد رییس جمهور گفت که بهانه اساسنامه را از دست آقایان بگیرید و مانیز بنا را بر اصلاح بندهای مورد مناقشه گذاشتیم و بعد از اصلاح این بند‌ها اساسنامه اصلاح شده به دفتر رئیس جمهور ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: رئیس جمهور تاکید داشتند که هیات مدیره خانه سینما و مدیران آن تا تصویب و اصلاح اساسنامه در مراجع قانونی به فعالیت خود ادامه دهند و بعد از تصویب اساسنامه مجمع عمومی و قانونی تشکیل شود و بعد از آن مدیریت را به افراد جدید واگذار کنند.
توحیدی با انتقاد از بعضی رفتار‌ها افزود: اما بعضی مدیران فرهنگی دو روز بعد از دیدار با رئیس جمهور نامه‌ای که تاریخ آن مربوط به یک ماه قبل از دیدار با رئیس جمهور بود را مبنی بر انحلال خانه سینما منتشر کردند.
توحیدی تاکید کرد: ما فارغ از این رفتارهای ضد و نقیض و تناقضی که در عملکرد بعضی مدیران است به تفاهمی که در دیدار با رئیس جمهورداشتیم پایبند هستیم و اساسنامه اصلاح شده رابرای دفتر رئیس جمهور ارسال می‌کنیم و با دفتر ایشان در ارتباط هستیم.
وی تاکید کرد: تعطیلی خانه سینما شمار یک هم براساس تصمیم گیری هیات مدیره و فقط در راستای دیدار با رئیس جمهور و انجام تفاهمات است.
فرهاد توحیدی با انتقاد از تشکیل صنوف سینمایی جدید گفت: اینکه دولت در مسیر تاسیس اصناف دخالت کند و با هر ترفندی از تطمیع تا راههای دیگر دنبال تشکیل هیات موسس باشد؛ درست نیست.
وی ادامه داد: اساسنامه‌ای که ارشاد به عنوان تشکیل یک صنف جدید ارائه می‌کند مشخصات صنف ندارد بلکه فقط منجر به تاسیس یک انجمن فرهنگی می‌شود و انجمن‌هایی هم که اینگونه تشکیل می‌شوند مقبولیت ندارند زیرا صنف باید در یک حرکت درست از پایین به بالا تشکیل شود و هیات موسس آن ابتدا بایددر معرض قضاوت و ارای بدنه صنف قرار بگیرند در حالی که اصل‌ترین ضعف این انجمن‌ها این است که مجمع عمومی ندارند..
وی ادامه داد: متاسفانه گروهی از مدیران فرهنگی یک روندی را شروع کرده‌اند و فقط هدفشان این است که یک گزارش آماری به مدیران بالایی خود بدهند به همین دلیل کار تاسییس صنوف را به جد پیگیری می‌کنند فارغ از اینکه صنوف واقعی سینماگران در جای دیگر با مقبولیت و مشروعیت فعالیت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز