خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری برنامه‌های مذهبی در برج میلاد مطرح شد:

برنامه مذهبی سفارشی اثر گذار نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۱۵

حرکت دینی هرگاه دولتی و سفارشی شود محکوم به فناست و کار هنری و دینی باید با توده‌های مردم ارتباط برقرار کند تاموفق باشد.

ایلنا: هوشیار پارسایان مدیرعامل برج میلاد معتقد است که برنامه فرهنگی و هنری که سفارشی باشد هیچ اثر گذار ی ندارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مدیرعامل برج میلاد در نشست خبری خود با اشاره به برنامه‌های فرهنگی برج میلاد در ماه محرم و صفر گفت: بیش از ۶۰۰‌هیات مذهبی در طول سال با حضور در برج میلاد برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند و زیارت عاشورا قرائت می‌کنند.
وی ادامه داد: اجرای آیین سوگ اقوام ایرانی، تعزیه خوانی، برگزاری کنسرت سنتی حسام الدین سراج، رونمایی از ۵ کتاب در حوزه ادبیات عاشورایی، از دیگر برنامه‌های ایام محرم و صفر است همچنین سینما تک برج میلاد راه اندازی شده است و فیلمهای با موضوع عاشورا به نمایش درمی‌آید.
محمد هراتی تهیه کننده و کارگردان نمایش قیامت عشق نیز با اشاره به اجرای این نمایش در برج میلاد گفت: از سال ۸۷ این طرح به ذهنم رسیده است داستان این اثر روایت نویسنده‌ای است که در طول تاریخ حرکت می‌کند و یک قصه را روایت می‌کند.
وی ادامه داد: متاسفانه در سال ایام محرم برنامه‌های زیادی اجرا می‌شود که بسیاری از آن‌ها سفارشی است و این رفتار درست نیست تلاش ما این است که این نمایش در هجمه کارهای سفارشی دیده شود.
سعید داخ طراح حرکات نمایش قیامت عشق نیز گفت: نمایش قیامت عشق براساس موسیقی و تصویر اجرا می‌شود و شیرین بینا بازیگر نقش نویسنده را برعهده دارد. نادر رجب پورنیز در این اثر با ما همکاری خواهد داشت.
وی ادامه داد: در این اجرا حرکات به صورت تنظیم شده که نه به سمت حرکت موزون برویم و نه اینکه به سمت پرفورمنس حرکت کنیم. این نمایش و انیمیشن در ارتباط بازیگر و تصویر شکل می‌گیرد و به دنبال آن بودیم و با پرهیز از شعار دادن لحظات واقعی را به وجود بیاوریم و قرار نبوده است تا سفارش این مقوله بپردازیم.
مدیرعامل برج میلاد نیز گفت: حرکت دینی هرگاه دولتی و سفارشی شود محکوم به فناست و کار هنری و دینی باید با توده‌های مردم ارتباط برقرار کند تا موفق باشد به طور مثال تعزیه تهران در زمانی که دولتی شد بعداز دوره قاجاریه وارد تکیه دولت شد از بین رفت امروز نیز تعزیه در تهران به مدد سازمان‌های مختلف فرهنگی حرکت می‌کند در حالی که در شهرستان‌ها یک حرکت مردمی است با نذورات مردم برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز