خبرگزاری کار ایران

شهرام نوشیر:

پیگیر پرداخت معوقات هنرمندان تئاترخیابانی هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۹

برنامه‌ها با همکاری هنرمندان این حوزه پیش خواهد رفت و تلاش داریم برنامه‌ها هرچه سریعتر شکل عملی به خود بگیرد/تمام عوامل نمایش کشتی126 که قرارداد داشتند؛ دستمزدهای خود را دریافت کرده‌اند.

ایلنا: شهرام نوشیر که یک ماه قبل به عنوان مدیر دفتر تئاتر خیابانی منصوب شد؛ اولویت برنامه‌های نهاد زیرنظر خود را پرداخت بدهی‌های هنرمندان خیابانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوشیر ضمن اعلام این خبر گفت: از زمانی که مسئولیت دفترتئاتر خیابانی برعهده من گذاشته شد؛ جلسات مشترکی با اعضای هیئت مدیره خانه تئاتر و آقای قادرآشنا مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی برگزار شده تا برنامه‌ریزی دقیقی برای پرداخت این بدهی‌ها صورت بگیرد.
وی ادامه داد: اصل بدهی‌ها متعلق به سال 90 و 91 می‌شود که درحال دسته‌بندی این معوقات برای پرداخت هستیم، از آن دسته افرادی نیستم که بگویم هرآنچه پیش از مدیریت من اتفاق افتاده به مدیران قبلی ارتباط دارد. از پی‌گیری مسائل گذشته شانه خالی نمی‌کنم و با جدیت پی‌گیر هستم.
این هنرمند در ارتباط با برنامه‌هایی که برای دفترتئاتر خیابانی دارد،‌ اظهار داشت: درکنار برنامه‌هایی که برای پرداخت بدهی‌های مرکز به هنرمندان تئاتر خیابانی وجود دارد، با همکاری دوستان برنامه‌های دیگری برای رشد و فعالیت هرچه بهتر این گونه تئاتری طراحی شده است که به زودی اعلام خواهد شد.
وی درخصوص اعلام این برنامه‌ها، بیان کرد: من ابتدای ورود به دفتر تئاتر خیابانی هم گفتم که برنامه‌ها با همکاری هنرمندان این حوزه پیش خواهد رفت و تلاش داریم برنامه‌ها هرچه سریعتر شکل عملی به خود بگیرد. زیاد مایل به شعار دادن نیستم چون درصورتی که به هردلیل یکی از شعارها صورت عملی پیدا نکند دفتر درگیر حاشیه خواهد شد. درحال حاضر تنها می‌توانم بگویم طرح‌ها و برنامه‌ها را به دقت بررسی می‌کنیم و ظرف دو هفته آینده اعلام خواهیم کرد.
کارگردان نمایش کشتی126 همچنین درخصوص صحبت‌های تعدادی از عوامل این نمایش مبنی‌بر عدم دریافت دستمزدهایشان، گفت: چند نمایش در ایران به روی صحنه می‌رود که بازیگران هنوز بیست اجرا روی صحنه نرفته چک دستمزد دریافت کنند. تمامی افرادی که قرارداد داشته‌اند تمامی حقوق خود را بر مبنای قرارداد دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: من حتی چک دستمزد خود را به احترام اعضایی که هنوز دریافتی نداشته‌اند وصول نکردم تا همه عوامل دستمزد خود را بگیرند، ‌سپس من اقدام کنم. اگر این حمایت از گروه نیست پس چه نامی می‌توانیم روی آن بگذاریم؟
این هنرمند با بیان این مطلب که به عنوان کارگردان نمایش کشتی126 با تهیه‌کننده اثر مشکلی ندارد و قدردان زحمات او است، اظهار کرد: در این شرایط اقتصادی چند نفر پیدا می‌شوند برای نمایشی که 180میلیون هزینه دارد دنبال حامی مالی بگردند و این هزینه را تامین کنند؟
وی در انتها، تصریح کرد: نمی‌دانم مشکل افرادی که هنوز دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند چیست احتمال دارد تهیه‌کننده برای پرداخت کاغذ و فاکتوری نیاز داشته باشد که هنوز به دستش نرسیده باشد، به هرصورت بهترین مرجع برای صحبت درباره اینکه مشکل چیست خود تهیه‌کننده نمایش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز