خبرگزاری کار ایران

با نمایش ۱۵ فیلم کوتاه از کارگردانان ایرانی؛

سومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» در اربیل برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۲

جشنواره «عدم خشونت» به فیلم‌هایی می‌پردازد که موضوع آن‌ها در مورد مسائل مربوط به زنان و همچنین مشکلاتی است که با آن‌ها درگیر هستند.

 ایلنا،با نمایش ۱۵ فیلم‌ کوتاه از کارگردانان ایرانی در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی سومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» به مدت ۴ روز در شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» با دبیری «عدنان عثمان» کارگردان کُرد عراقی و از طرف اداره کل سینمای شهر اربیل وابسته به وزارت فرهنگ، هنر و جوانان (روشنبیری و لاوان) حکومت اقلیم کردستان و با نمایش ۴۳ فیلم‌ از جمله؛ ۴ فیلم سینمایی و ۳۹ فیلم‌ کوتاه در قالبهای داستانی و مستند در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی، در روزهای ۵ تا ۸ آذرماه جاری (۲۵ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲) در سالن سینما هنر شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود و ۱۵ فیلم‌ کوتاه داستانی و مستند از کارگردانان ایرانی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی این جشنواره به روی پرده می‌روند.

فیلم‌های کوتاه از کارگردانان ایرانی که در بخش رقابتی این جشنواره به نمایش درمی‌آیند، عبارتند از: «سفر سرد» به کارگردانی جلال نصیری هانیس، «از باد بپرسید» به کارگردانی بتین قبادی، «پانسمان» به کارگردانی امید عبداللهی، «کوچه‌ای پشت خانه ما» به کارگردانی شیلان سعدی، «صبحانه» به کارگردانی مریم دوستی، «ناگهان زینت...» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد، «دیگر هیچ» به کارگردانی فرشته توکلی، «تکثیر» به کارگردانی مهسا دهکردی، «و دیگر هیچ...» به کارگردانی رقیه توکلی، «با من برقص» به کارگردانی مریم پیربند و «بعد از کلاس» به کارگردانی فرشته پارنینان.

فیلم‌های کوتاه از کارگردانان ایرانی که در بخش غیررقابتی این جشنواره به نمایش درمی‌آیند، عبارتند از: «انار میوه بهشت» به کارگردانی تیمور قادری، «دو خانه در یک باغ» به کارگردانی ناجیه سلیمی، «نیم ساعت بعد‌تر» به کارگردانی محمد رضا لطفی و «صدای مرد» به کارگردانی هیوا صوفیه.

جشنواره «عدم خشونت» به فیلم‌هایی می‌پردازد که موضوع آن‌ها در مورد مسائل مربوط به زنان و همچنین مشکلاتی است که با آن‌ها درگیر هستند. مسئولان سومین دوره این جشنوراه به بهترین مستند، بهترین فیلم کوتاه، بهترین موسیقی، بهترین تدوین، بهترین تصویربرداری، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر زن مرد و بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران، جوایزی اهدا می‌‎کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز