خبرگزاری کار ایران

امیرحسین شریفی:

شهرکی تازه برای ساخت فیلم‌های ژانر دفاع مقدس ساخته شود

متاسفانه امکانات مطلوبی برای ساخت فیلم‌های جنگی وجود ندارد و حتی شهرک دفاع مقدس هم تجهیز نیست

امیرحسین شریفی گفت: شهرک جدیدی در یکی از مناطقی که مشابه فضای کردستان و جنوب است، ساخته شود و با امکانات و سرویس دهی خوب در اختیار فیلمسازان قرار بگیرد تا آثار ارزشمند دفاع مقدسی ساخته شود.


 به گزارش ایلنا تهیه کننده «هور در آتش» در گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره بین‌المللی دفاع مقدس و مقاومت با بیان این مطلب افزود: من با سینمای دفاع مقدس وارد عرصه سینما شدم و فیلم‌ها و تله فیلم‌های بسیاری در مورد دوران جنگ ساختم اما متاسفانه چند سالی است که سینمای دفاع مقدس تعطیل شده است و ساخت این گونه فیلم‌ها برای فیلمسازان بخش خصوصی بسیار سخت است.
وی ادامه داد: برای تهیه کنندگان ساخت فیلم‌های رئال آسان‌تر است زیرا امکانات برای ساخت چنین فیلم‌هایی به راحتی فراهم می‌شود اما ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی نیاز به ادوات خاصی دارد.
به گفته شریفی، باید برای بقای انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس، شهرک دفاع مقدس تجهیز شود و به صورت رایگان در اختیار فیلمسازان قرار گیرد تا بتوانند رشادت‌های آن دوران را به تصویر بکشند.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اشک سرما» در ادامه با اشاره به سختی‌های ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی که فیلم «اشک سرما» را در ارومیه می‌ساختم، سعید سعدی که در آن زمان مسوول شهرک دفاع مقدس بود به سختی امکانات جنگی در اختیار ما گذاشت اما حالا که خودش تهیه کننده شده از این شهرک انتقاد می‌کند که امکانات کافی در اختیار فیلمسازان قرار نمی‌دهد.
وی افزود: متاسفانه امکانات مطلوبی برای ساخت فیلم‌های جنگی وجود ندارد و حتی شهرک دفاع مقدس هم تجهیز نیست. در دوره‌ای که ما فیلم می‌ساختیم این شهرک لباس‌های بسیجی هم نداشتند و لباس‌هایشان را از ما اجاره می‌کردند.
تهیه کننده «شب دهم» تاکید کرد: ارتش، سپاه و نیروی انتظامی باید برای تجهیز شهرک دفاع مقدس تلاش کنند چرا که این شهرک به لحاظ امکانات بسیار ضعیف است و جوابگوی فیلم‌های دفاع مقدس نخواهد بود البته می‌توان شهرک جدیدی در یکی از مناطقی که مشابه فضای کردستان و جنوب است، ساخته شود و با امکانات و سرویس دهی خوب در اختیار فیلمسازان قرار بگیرد تا آثار ارزشمند دفاع مقدسی ساخته شود.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری «سازمان سینمایی کشور و استانداری کرمان» با رویکرد «مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور» تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس «و» نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان «،» تحریم اقتصادی «،» دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی «،» مقاومت و بیداری اسلامی «،» مقابله با استکبار جهانی «،» تروریسم «و» صهیونیسم بین الملل «در قالب بخش‌های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان‌های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز