خبرگزاری کار ایران

سینماگران ایرانی جوایز سومین جشنواره فیلم «عدم خشونت» را از آن خود کردند

کد خبر : ۲۴۰۰۰

15 فیلم‌ کوتاه داستانی و مستند از کارگردانان ایرانی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی جشنواره فیلم «عدم خشونت» شرکت داشتند.

ایلنا،سینماگران ایرانی جوایز اصلی سومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» اربیل در اقلیم كردستان عراق را به‌دست آوردند.

به گزارش ایلنا، سومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» با دبیری «عدنان عثمان» کارگردان کُرد عراقی و از طرف اداره کل سینمای شهر اربیل وابسته به وزارت فرهنگ، هنر و جوانان (روشنبیری و لاوان) حکومت اقلیم کردستان و با نمایش 51 فیلم­ از جمله؛ 4 فیلم سینمایی و 47 فیلم‌ کوتاه در قالبهای داستانی و مستند در بخش­های رقابتی و غیررقابتی، در روزهای 5 تا 8 آذرماه جاری (25 تا 28 نوامبر 2012) در سالن میدیای شهر اربیل در اقلیم كردستان عراق برگزار شد و 15 فیلم‌ کوتاه داستانی و مستند از کارگردانان ایرانی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی این جشنواره به روی پرده ‌رفتند و توانستند چندین جایزه اصلی این جشنواره را از آن خود کنند.

اعضای هیئت داوران بخش مسابقه سومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» که عبارت بودند از: «شهرام علیدی» (رئیس هیئت داوران) ـ کارگردان از ایران، «محمدرضا دلپاک» ـ صداگذار و کارشناس سینما از ایران، خانم «لیانا صلاح» ـ منتقد فلسطینی الاصل و کارشناس ارشد سینما از فرانسه، خانم «آریس اُلسون» ـ کارشناس ارشد سینما و مستندساز از فنلاند و دکتر «طارق جبوری» کارگردان و استاد دانشگاه از عراق، جوایز خود در بخش‌های مختلف مسابقه فیلم‌های‌ کوتاه این جشنواره را بدین شرح اعلام کردند:

ـ بهترین فیلم کوتاه: تندیس طلایی این جشنواره به فیلم‌ کوتاه «سکوت» به کارگردانی ریزان یشیلباش از ترکیه اهدا شد.

ـ بهترین صدا: تندیس طلایی این بخش از جشنواره به امیر حسین قاسمی برای طراحی صدای فیلم کوتاه «پانسمان» به کارگردانی امید عبداللهی از ایران اهدا شد.

ـ بهترین فیلمنامه: تندیس طلایی بهترین فیلمنامه این جشنواره به جلال نصیری هانیس برای نوشتن فیلمنامه فیلم کوتاه «سفر سرد» از ایران اهدا شد.

ـ بهترین تدوین: تندیس طلایی این بخش از جشنواره به توفیق امانی برای تدوین فیلم کوتاه «کوچه‌ای پشت خانه ما» به کارگردانی شیلان سعدی از ایران تقدیم شد.

ـ بهترین تصویربرداری: تندیس طلایی این بخش از جشنواره به حسین کولی برای تصویربرداری فیلم کوتاه «زهره» از عراق اهدا شد.

ـ بهترین بازیگر زن: تندیس طلایی بهترین بازیگر زن این جشنواره به بلجین بلگین برای بازی در فیلم‌ کوتاه

«سکوت» از ترکیه تقدیم شد.

ـ بهترین مستند: تندیس طلایی بهترین مستند این جشنواره به فیلم کوتاه «در تاریکی» به کارگردانی کامران جمال از اقلیم کردستان اهدا شد.

ـ بهترین کارگردانی: تندیس طلایی این بخش از جشنواره به حسین حسن برای کارگردانی فیلم کوتاه «قدرت» از اقلیم کردستان تقدیم شد.

ـ بهترین موسیقی: تندیس طلایی این بخش از جشنواره به سعید ذهنی برای آهنگسازی فیلم کوتاه «صبحانه» به کارگردانی مریم دوستی از ایران اهدا شد.

ـ جایزه ویژه هیئت داوران: دیپلم افتخار این بخش از جشنواره به فیلم کوتاه «رقص مجسمه‌ها» به کارگردانی طارق آکره‌یی و همچنین به فیلم کوتاه «مجسمه‌های شنی» به کارگردانی تحسین فایق از اقلیم کردستان اهدا شد.

در بخش پایانی این مراسم از طرف مؤسسه فرهنگی ـ هنری «بابیلون» اقلیم کردستان؛ جایزه یک عمر دستاورد هنری به چندین بازیگر و کارگردان باتجریه و سرشناس کُرد اهدا شد از جمله؛ عمر چاوشین برنده اولین جایزه بازیگری کشور عراق از جشنواره بین‌المللی فیلم «یوروعرب» (اِمال) اسپانیا از اقلیم کردستان، الله مراد رشتیانی بازیگر فیلم‌های سینمایی «آوارهای سرزمین مادری‌ام» و «نیوه مانگ» از ایران، عبدلی حمه جوان بازیگر از اقلیم کردستان، مهدی امید کارگردان از اقلیم کردستان، خانم ژیان ابراهیم خیاط بازیگر از اقلیم کردستان و چندین هنرمند سرشناس و باتجربه دیگر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز