خبرگزاری کار ایران

رضا میركریمی داور جشنواره فیلم و عکس همراه تهران:

تصاویر تلفن همراه، تصویر بی‌پرد‌ه‌تری از اجتماع هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۶

برگزار کنندگان این جشنواره چالش خوبی را برای مصرف کنندگان یک ابزار همه‌گیر ایجاد کرده‌اند که به آن بهانه، با دنیای تصویر آشنا شوند.

ایلنا، رضا میرکریمی معتقد است آثار رسیده به جشنواره فیلم و عکس همراه تهران که عموم مردم جامعه را دربر می‌گیرد و می‌تواند آماری از علایق و سلایق جامعه ارائه دهد و مقدمهٔ کار پژوهشی گسترده‌تر باشد.

به گزارش ایلنا، رضا میرکریمی فیلمساز شناخته شده کشور در گفت‌و‌گو با ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، گفت: گرایش اصلی در داوری جشنواره نگاه به محتوای آثار است تا فرم و ساختار ولی آنچه که این جشنواره را برای من هیجان انگیز می‌کند، مواجه شدن با تعداد زیادی از پلان‌هایی است که توسط مردم گرفته شده و نشان می‌دهد آن‌ها روی چه موضوعاتی حساس هستند و چه علایق و سلایقی دارند.

کارگردان فیلم «یک حبه قند»، ادامه داد: برای من به عنوان فیلم‌سازی که به اجتماع توجه دارد، این نکته مقدمه یک کار پژوهشی دقیق‌تر و گسترده‌تر است. شاید جمع آوری سند‌های تصویری مردم آمار دقیق‌تری از آنچه که کمتر بیان می‌کنند به ما بدهد. تصاویری که با تلفن‌های همراه گرفته می‌شوند مسلما تصویری بی‌پرده‌تر از اجتماع هستند.

داور بخش فیلم جشنواره همراه تهران، تاکید کرد: برگزار کنندگان این جشنواره چالش خوبی را برای مصرف کنندگان یک ابزار همه‌گیر ایجاد کرده‌اند که به آن بهانه، با دنیای تصویر آشنا شوند تا نگاه و ارتباطشان با دنیای اطراف متکی به واژگان نباشد.

میرکریمی با بیان این مطلب که نا‌آشنایی مردم با جهان تصویر بسیاری از مسائل شهری مانند گرافیک شهری، تبلیغات و شهرسازی و... را نیز بی‌نتیجه خواهد کرد، گفت: بالا بردن شعور تصویری عموم مردم یکی از بهترین دستاورد‌های این جشنواره است.

این کارگردان سینما در بخش دیگر این گفت‌و‌گو چگونگی برخورد افراد با ابزار را در کاربرد مفید یا مضر آن موثر دانست و افزود: آیا تکنولوژی می‌تواند بخش خلاقه وجودمان را همچنان فعال نگه‌ دارد؟ یا باعث می‌شوند که تنبلی و ضعف خودمان را پشت ابزار پنهان کنیم؟ معتقدم هنر نیاز به ریاضت دارد و اگر آن را بگیری اتفاق کم تاثیر و بی‌مایه‌ای می‌شود. این چنین است که حتی با موبایل هم می‌شود فیلم درخشان ساخت.

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران که با موضوع عکاسی و فیلمسازی با تلفن همراه فعالیت می‌کند، از ۱ تا ۴ اسفند ماه ۹۱ برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۰ دی ماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز