خبرگزاری کار ایران

سیدمحمد حسینی پس از تماشای نمایش فرهاد آئیش؛

تاثیر تئاتر بیشتر از برخی فیلم هاست

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۰۲

حسینی: امسال ما شرایط مالی خاصی داریم و اعتبارات محدودتر از سالهای گذشته است اما علیرغم تمام این محدودیت‌ها و مشکلات سعی کردیم در برنامه‌هایی که موظف به اجرای آن بودیم مشکلی ایجاد نشود.

ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از تماشای نمایش «هفت‌شب با مهمانی ناخوانده در نیویورک» ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این اثر نمایشی از بهبود وضعیت بودجه تئاتر و جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، سید محمد حسینی با بیان این مطلب كه در مقطع كنونی تاثیر تئاتر بیشتر از برخی فیلم‌ها است، افزود: شاهد اجرای نمایش تاثیر گذار و ارزشمندی بودم که بیانگر دو تفکر و اندیشه‌ای متفاوت در نوع زندگی انسان‌ها بود. از سوی دیگر نمایش در برگیرنده این نکته بود که انسان‌ها در زندگی ماشینی خود روحیات خاصی پیدا می‌کنند ولی وقتی به فرهنگ اصیل خود باز می‌گردند امید به زندگی در آنها زنده می‌شود. اگر حتی به آخر خط هم برسند با یک آشنایی تحولی اساسی در زندگی آنها ایجاد می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: این نمایش اثر ارزشمندی است که می‌تواند تاثیر خوبی روی تماشاگر داشته باشد. اینکه تماشاگران تا آخرین لحظه در سالن حضور دارند و کاملا این حرکات را دنبال می‌کنند نشانگر تاثیر تئاتر است چه بسا تاثیر این گونه آثار نمایشی در مقاطعی از فیلم هم بیشتر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: البته حضور چهره ارزشمندی چون آقای نصیریان هم تاثیرگذاری خود را داشته است. وقتی که چنین چهره‌ای نام آشنا این چنین در صحنه تئاتر حضور پیدا می‌کند، حتما این حضور تاثیر زیادی در جذب مخاطب خواهد داشت، به همین جهت لازم است از این حضور شایسته استاد نصیریان و آقای فرهاد آئیش در صحنه تئاتر تقدیر کنیم که توانسته‌اند در این مدت تماشاگران زیادی را به سمت تالارهای نمایشی هدایت کنند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به حال و هوای این روزهای تئاتر و مشکلات اهالی تئاتر در حوزه مالی اشاره کرد و گفت: امسال ما شرایط مالی خاصی را داریم و اعتبارات محدودتر از سالهای گذشته است اما علیرغم تمام این محدودیت‌ها و مشکلات سعی کردیم در برنامه‌هایی که موظف به اجرای آن بودیم مشکلی ایجاد نشود. ضمن اینکه آمادگی کامل را داریم جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز به شایستگی برگزار شود. در همین راستا مقدمات کار فراهم شده و در این مورد نیز مشکل خاصی نداریم. البته کمبودها و بدهی‌هایی هم بوده که تلاش می‌کنیم به هر طریقی شده جبران کنیم گرچه زحمت فراوانی دارد اما به دنبال آن هستیم که در کنار همکاری دولت وقفه‌ای در کارهای هنری اتفاق نیفتد.

حسینی تاکید کرد: تلاش ما این است که هیچ وقفه‌ای در برنامه‌های ما ایجاد نشود تا بتوانیم برنامه‌های خود را به خوبی برگزار کنیم. البته ما باید در بسیاری از موارد صرفه‌جویی کنیم اما مطمئن باشید به هیچ عنوان به کیفیت کار لطمه‌ای وارد نخواهد شد. ما در همه زمینه‌ها پیشنهادات خود را دادیم که شاهد افزایش بودجه باشیم ضمن اینکه سعی خود را برای ارتقای بودجه تئاتر در نهادهای قانون‌گذار خواهیم کرد تا در آینده کمتر شاهد مشکل کمبود بودجه باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امیدوارم همانطور که رسانه‌ها به سینما توجه زیادی می‌کنند به بحث تئاتر هم بیش از این توجه کنند چرا که زمینه‌های فراوانی در کشور پیرامون حوزه تئاتر وجود دارد. ما جوان‌های زیادی داریم که هنرمندانی مستعد هستند و حتم دارم اگر به این هنرمندان بها داده شود می‌توانند برای آینده کشور موثر باشند و ما را در صحنه جهانی صاحب رتبه‌های درخشان کنند.

وی در مورد مسائل اخیر پیش امده در حوزه سینما هم، تصریح کرد: بحث‌های فرهنگی همواره معرکه آرا هست البته اختلاف نظر همواره وجود دارد و البته گاهی اوقات بحث‌های سیاسی هم دخیل می‌شود که به خودی خود به قضایا دامن می‌زند. به هرحال دوستان ما تلاش دارند در چارچوب ضوابط و قوانین کشور کار را پیش ببرند تا کمتر شاهد این موضوعات پرتنش باشیم. البته نقد کار خوبی است که باید انجام شود و صدا و سیما هم با تولید برنامه‌های مختلف به ما کمک می‌کند اما بهتر این است که این نقدها و اعتراض‌ها در محیط‌های دانشگاهی انجام پذیرد و ما به جای اعتراض در خیابان‌ها در این محافل فرهنگی با هم گفت و گو و بحث کنیم. مطمئن باشید ما به نقدها توجه داریم و معتقدیم به ما در ساخت فیلم‌های بهتر کمک خواهد کرد.

حسینی در بخش پایانی صحبتهایش، خاطر نشان کرد: با یاری خدا این مشکلات را پشت سر می‌گذاریم چرا که وظیفه ما این است که از هنرمندان و سینماگران در حالت‌های مختلف حمایت کنیم والبته در این بین ضوابط را هم گوشزد می‌کنیم. به عنوان مثال در همین فیلم«من مادرم هستم» بعضی‌ها مساله‌ای مطرح می‌کردند که شاید این شائبه به جود بیاید که ما نسبت به احکام ضروری اسلام مانند قصاص خدشه‌ای وارد کردیم در حالیکه از نظر ما اینگونه نبود و ما قسمتی را که بهانه‌ای برای مخالفت عده‌ای نشود را اصلاح کردیم.

شایان ذکر است در این دیدار حمید شاه آبادی(معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، قادر آشنا(مدیر کل هنرهای نمایشی)، دکتر یادگاری(رییس جهاد دانشگاهی) و سید صادق موسوی(رییس مجموعه تئاتر شهر) نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز