خبرگزاری کار ایران

مجید سرسنگی وعده داد:

خانه‌های هنرمندان 3 سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۸۶

هیات موسس تعاونی مسكن خانه هنرمندان تشکیل شده و ثبت نام اولیه از متقاضیان انجام می‌شود. بعداز پایان مرحله ثبت نام مجمع عمومی برگزار می‌شود و بعداز برگزاری مجمع عمومی؛ هیات مدیره تشکیل می‌شود.

ایلنا: در روزهای گذشته پیامکی بین هنرمندان سینما و تئاتر منتقل شده است که براساس آن از آنها خواسته شده در صورتی که تاکنون در هیچ تعاونی مسکنی عضو نبودند یا از بخش دولتی خانه‌ای دریافت نکرده‌اند؛ می‌توانند در تعاونی مسکن هنرمندان در خانه هنرمندان ایران ثبت نام کنند.

مجید سرسنگی(مدیرعامل خانه هنرمندان ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با تایید این مطلب که به دنبال تاسیس تعاونی مسکن و خانه‌دار کردن هنرمندان است؛ گفت: هنرمندان دو دغدغه اصلی را همیشه دارند اول بحث بیمه تامین اجتماعی است و دومین دغدغه آنها نیز بحث مسکن است. من از ابتدای مدیریت درخانه هنرمندان به دنبال حل مشکلات اعضای صنوف هنری و خانه‌دار کردن آنها بودم لذا بحث راه‌اندازی تعاونی مسکن را برای جامعه صنفی مد نظر گرفته ام.

سرسنگی افزود: هنرمند زمانی می‌تواند خلاق باشد که دغدغه معاش نداشته باشد. امروز متاسفانه هنرمندان بسیاری را می‌بینیم که مشکلات مسکن دارد و خانه به دوشی آنها را آزار می‌دهد لذا تشکیل تعاونی مسکن و دادن خانه به هنرمندان، فقط حرکتی درجهت خانه‌دار کردن آنها نیست بلکه به صورت غیرمستقیم روی تولید آثار هنری نیز تاثیر دارد و نظام فرهنگی ما اگر می‌خواهد به هنرمند توجه کند باید به دغدغه‌های معاش وی نیز توجه کند.

وی ادامه داد:در این تعاونی تمامی 12 صنف هنرمند در خانه هنرمندان و تمامی فعالان هنری در رشته‌های مختلف همچون سینما، تئاتر، تجسمی، موسیقی، ادبیات می‌توانند عضو شوند و براساس اولویت‌بندی مسکن به آنها تعلق خواهد گرفت.

مجید سرسنگی با اشاره به وضعیت فعلی تعاونی مسکن خانه هنرمندان گفت: هم اکنون هیات موسس تشکیل شده و ثبت نام اولیه از متقاضیان انجام می‌شود بعد از پایان مرحله ثبت نام مجمع عمومی برگزار می‌شود و بعد از برگزاری مجمع عمومی هیات مدیره تشکیل می‌شود و در آن زمان فعالیت هیات موسس پایان یافته است.

وی ادامه داد: در کنار ثبت نام از اعضا 3 پروسه دیگر به صورت همزمان پیگیری می‌شود: اول بحث ثبت تعاونی مسکن هنرمندان به شکل حقوقی و قانونی است دوم درخواست از شهرداری تهران برای اختصاص یک زمین مشخص برای مسکن هنرمندان و سوم مذاکره با بانک‌ها با هدف دریافت وام برای هنرمندان و ساخت مسکن آنان است.

سرسنگی با اشاره به مذاکره و نامه‌نگاری‌های خود با قالیباف درخصوص اختصاص زمین گفت: به دنبال آن هستیم که زمینی به این تعاونی مسکن اختصاص یابد که بتوان در آن مجتمع سازی صورت بگیرد و خانه‌های مناسبی ساخته شود.

وی ادامه داد: امیدوارم بعداز تشکیل هیات مدیره انجام مساعدت‌های لازم مرحله اجرای این طرح در سال 92 آغاز شود و بتوانیم با یک چشم‌انداز خوب 2 یا 3 سال بعد پروژه به یک نتیجه دلخواه برسانیم و فاز اول تحویل واحدهای مسکونی براساس اولویت‌هایی که هیات مدیره تعیین می‌کند؛ اجرا شود.

وی درباره هزینه‌هایی که اعضا؛‌ برای عضویت و خانه‌دار شدن باید بپردازند، گفت: تا زمانی که مشخص نشود ما چه تعداد عضو داریم یا زمین اختصاص یافته شده در کجا قرار دارد و چه متراژی دارد، نمی‌توان درباره میزان هزینه خانه‌دار شدن دقیق سخن گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز